ابراهیمی: دهداری مخالف ورود پول به فوتبال بود

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: خصوصیات اخلاقی امثال دهداری و تختی باید سرلوحه کاری ورزشکاران و مسؤولان قرار گیرد تا هم در ورزش و هم در اخلاق حرف اول را بزنند.
کد خبر: ۱۴۴۲۷۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، چهل و دومین جشنواره فیلم فجر روز از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود و فیلم زندگینامه مرحوم پرویز دهداری با عنوان «پرویزخان» در بخش سودای سیمرغ حضور دارد. این فیلم نخستین تجربه کارگردانی علی ثقفی است و سعید پورصمیمی نقش محروم دهداری را در این فیلم بازی می‌کند.

ناصر ابراهیمی پیشکسوت فوتبال و از همبازیان مرحوم دهداری در گفتگو با جام جم درباره خصوصیات اخلاقی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: در هر دوره‌ای شاهد حضور افرادی در ورزش کشور بوده ایم که از لحاظ رفتار و منش و اخلاق حرف اول را می‌زدند؛ زمان ما هم مرحوم دهداری همین خصوصیات را داشت و جز افرادی بود که به هیچ وجه دوست نداشت تا پول وارد فوتبال شود.

او ادامه داد: من با دهداری در یک تیم بازی می‌کردیم و از اینکه با او از همبازی بودن با او بسیار برایم لذت بخش بود. زمانی که ما در تیم شاهین بازی می‌کردیم مثل فوتبال امروزی نبود که چه بازیکن و چه مربی تمام فکر و ذکرش پول باشد در دوران ما به عشق و علاقه‌ای که نسبت به تیم‌ها و خود فوتبال داشتیم وارد زمین می‌شدیم. اکنون اوضاع فرق کرده است و اگر بودجه میلیاردی برای باشگاه نباشد عملاً هیچ تیمی نمی‌تواند دوام بیاورد.

ابراهیمی تصریح کرد: خصوصیات اخلاقی دهداری در من هم نفوذ کرده و زمانی که در فوتبال کشور حضور داشتم بسیار زیاد بازیکنان را به اخلاق مداری دعوت می‌کردم؛ چون پس از ۹۰ دقیقه بازی فوتبال و زمانی که نتیجه‌ها مشخص شود، پس از آن اخلاق و منش پهلوانی است که باقی می‌ماند و همین‌ها باعث ماندگاری یک ورزشکار خواهد شد. نمونه‌های تختی و دهداری دیگر در ورزش کشور تکرار نمی‌شوند و مسؤولان و ورزشکاران باید این دو فرد را الگوی زندگی خود قرار دهند. چون هم تختی و هم دهداری در اخلاق و عملکرد ورزشی که داشتند حرف اول را می‌زدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها