رئیس هیات ورزشی روستایی کرمانشاه:

صدای ثبت ۲ بازی بومی محلی در روانسر به گوش می رسد

رئیس هیات ورزشی روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه از ثبت دو بازی بومی محلی در روانسر به نام اورامانات پس از طی مراحل قانونی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۲۲۶۲

جام جم آنلاین-نگار عزتی؛ بازی های بومی و محلی کرمانشاه تنها یک بازی و سرگرمی محسوب نمی شود و برخی از این بازی های هیجان انگیز ریشه در فرهنگ و هویت ما دارد.

جذابیت برخی از این بازی ها به حدی است که می تواند به ظرفیتی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود، آنهم در استانی که یکی از مناطق کهن و متمدن ایران محسوب می شود.

زهرا کشتمند، رئیس هیات ورزشی روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه در این باره به طلوع گفت:
یک دایره المعارف از بازی های بومی محلی کل کشور در دسترس است که قسمتی از آن مختص به استان کرمانشاه است که نزدیک بر۷۰بازی در آن ثبت شده است و امسال ۲بازی به نام توپ قار و کولان در روانسر به تصویر کشیده شده که پس از تاییدات لازمه از اداره میراث فرهنگی و گردشگری به نام اورامانات ثبت خواهد شد.

 

کشمند در خصوص بیمه شدگان ورزش های بومی محلی کرمانشاه گفت:سال گذشته ۱۰هزار نفر بیمه شده در جام پرچم داشته ایم ونزدیک بر۳هزار نفر در راستای فعالیت های ورزشی دیگر بیمه شده اند و در کل می توان گفت نزدیک به ۱۳هزار نفر بیمه شده ورزشی در این بخش داریم.
این مسوول افزود:امسال دومین مسابقات جام پرچم در ۱۱بهمن ماه در سه رشته مینی فوتبال در رده سنی ۱۵الی۲۰سال،کاراته و پرتاب وزنه در رده سنی۱۶، ۱۷و۱۸سال سن برگزار می شود.

کشمند در خصوص ثبت نام رایگان شرکت کنندگان گفت:علاقمندان میتوانند با مراجعه به سایت:www.varzeshrosta.irثبت نام کنند و به صورت رایگان در مسابقات شرکت کنند.

وی گفت: در سال گذشته در رده سنی آزاد در دوبخش بانوان و اقایان برای رشته مینی فوتبال ۲هزار و۲۰۰تیم شرکت کرده اند که نمایندگان ما در بخش آقایان در ضربات پنالتی در یک هشتم نهایی و در بخش بانوان دریک هشتم نهایی بازی را واگذار کردند.

کشمنددر خصوص اینکه هدف از برگزاری مسابقات استعداد یابی هست گفت:بازیکنانی که در کل کشور مقام اول تا سوم را کسب کنند به طور مستقیم به اردو تیم ملی دعوت می‌شوند.

این مسوول گفت: امسال توانستیم برای اولین بار به تعداد ۵۱ خانه ورزش روستایی را به۳۰۰خانه ورزش موجود اضافه کنیم، هراندازه جشنواره و مسابقات ورزشی انجام بدهیم این رشته بیشتر نشان داده میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها