قاچاق به استان‌های همجوار علت کمبود گوشت مرغ در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، قاچاق به استان‌های همجوار را علت اصلی کمبود و افزایش قیمت گوشت مرغ در این استان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۴۳۹۸۴۹

به گزارش جام جم آنلاین،نوبخت اژدری در نشست مشترک با رئیس و اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: طی ۹ ماه گذشته میزان تولید گوشت سفید در استان اردبیل ۶ هزار تن بیشتر از مصرف استان بوده و کمبودی در زمینه تولید وجود ندارد.
وی با اشاره به افزایش سه میلیون قطعه‌ای میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان اردبیل نسبت به سال گذشته افزود: امسال ۱۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری انجام شده و میزان تولید گوشت مرغ در این استان ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: با وجود این میزان تولید، به علت قاچاق گوشت مرغ به استان‌های همجوار، هم‌اکنون شاهد کمبود گوشت سفید در داخل استان هستیم.
وی علت اصلی قاچاق گوشت مرغ به استان‌های همجوار را اختلاف قیمت این محصول ذکر کرد و ادامه داد: اختلاف قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار ریالی موجب خروج گوشت مرغ از استان اردبیل به مقصد استان‌های دیگر و در نتیجه کمبود گوشت در این استان شده است.
اژدری ۹ مسیر فرعی مابین مشگین‌شهر به اهر را مهم‌ترین مسیر قاچاق گوشت مرغ از استان اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: کنترل این مسیرها با توجه به امکانات کم در نیروی انتظامی استان نیز به سختی انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: بر این اساس، به رغم تولید پایدار بیش از نیاز داخلی استان، متاسفانه باز شاهد نارضایتی مردم در تامین گوشت مرغ هستیم.

قاچاق به استان‌های همجوار علت کمبود گوشت مرغ در استان اردبیل
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خواستار همکاری اصناف و بازاریان با جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی برای تنظیم بازار گوشت در استان اردبیل شد و بیان کرد: وظیفه اصناف و بازاریان در فرآیند فروش و عرضه محصولات کشاورزی به مصرف‌کنندگان و جامعه هدف، بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.
وی همچنین گفت: اگر رسالت این قشر در امانتداری و نظارت بر فروش نباشد، دلالان و قاچاقچیان نهایت سوء‌استفاده از کالاهای ضروری مردم در جهت منافع شخصی خود را خواهند کرد.
اژدری در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت مکمل‌ها و داروهای مورد استفاده در واحدهای پرورش طیور و همچنین قیمت انواع کنجاله‌ها و نهاده‌های تولید افزود: افزایش هزینه‌ها، تولید را تحت تاثیر قرار داده است.
وی اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار و قیمت‌گذاری بر محصولات تولیدی کشاورزی می‌بایست با دقت و بر اساس بررسی کارشناسی و با هماهنگی تنگاتنگ با جهاد کشاورزی قیمت‌گذاری را انجام دهد تا علاوه بر جلوگیری از متضرر شدن تولید کننده، نظر مساعد مصرف کننده را نیز تامین کند.
رئیس جامعه اسلامی و اصناف بازاریان استان اردبیل نیز در این نشست، وظیفه تنظیم بازار محصولات توسط سازمان جهاد کشاورزی را تکلیفی بسیار سنگین دانست و گفت: این تشکیلات اجرایی، هم تکلیف قیمت‌‎گذاری، هم توزیع و هم تولید را به صورت توام بر عهده دارد.
سعید ایرانی جم با اعلام آمادگی اصناف و بازاریان اردبیل برای همکاری با سازمان جهاد کشاورزی استان در جهت تنظیم بازار مایحتاج پرمصرف مردم افزود: تنها راهکار برون رفت از وضعیت موجود این است که مجلس شورای اسلامی تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب کند تا بخشی از وظایف وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی را بر عهده بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها