تجهیز منابع طبیعی اردبیل به ۲۶ دستگاه دمنده اطفای حریق

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۲۶ دستگاه دمنده برای اطفای حریق در عرصه‌های ملی از سوی مدیریت بحران تهیه و در احتیار یگان حفاظت منابع طبیعی این استان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۳۷۹۹۳

به گزارش جام جم آنلاین،محمود قلی‌زاده اظهار کرد: این دستگاه‌ها با هدف جلوگیری از پیشروی دامنه آتش در مراتع و مهار حریق توسط مدیریت بحران استان در اختیار منابع طبیعی قرار داده شد.
وی با بیان اینکه دستگاه دمنده با شدت بسیار زیاد هوا را به سمت آتش هدایت کرده و مانع از پیشروی آتش می‌شود، افزود: این دستگاه علاوه بر پیشگیری از پیشروی آتش موجب خاموش شدن آتش نیز می‌شود.
قلی‌زاده اظهار کرد: با شناسایی مناطق بحرانی و آسیب‌پذیر از حریق تلاش شده برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، یگان حفاظت از منابع طبیعی را به دستگاه دمنده مجهز کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با هشدار به شهروندان درباره احتمال آتش‌سوزی جنگل‌های اردبیل گفت: با توجه به کاهش رطوبت هوا و خزان برگ‌های درختان جنگلی و وزش باد‌های شدید در منطقه احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان بیشتر شده است.
قلی‌زاده افزود: کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای فعالیت یا تفریح حضور دارند از هر گونه روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به وزش باد شدید خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل، تهدیدی جدی محسوب می‌شود و همگان باید مراقب و مواظب آتش‌سوزی جنگل‌ها باشند.
قلی‌زاده بیشترین عامل بروز آتش‌سوزی در منابع طبیعی را عامل انسانی و بی‌احتیاطی مردم دانست و ادامه داد: همه هنگام حضور در مراتع و جنگل‌ها باید از هرگونه آتش‌سوزی در جنگل خودداری کنند.
وی همچنین گفت: ضروری است شهروندان از رها کردن ته سیگار یا چوب کبریت در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش‌سوزی، سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و رهاسازی بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی در جنگل‌ها و مراتع بپرهیزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها