در خراسان شمالی ؛

مشاهده لاشه یک فرد پلنگ در منطقه حفاظت شده سالوک

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: طی گشت و کنترل روزانه محیطبانان لاشه یک فرد پلنگ در منطقه حفاظت شده سالوک مشاهده شد.
کد خبر: ۱۴۳۷۹۳۰
نویسنده اسدالله ابراهیمی

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: طی گشت و کنترل روزانه محیطبانان لاشه یک فرد پلنگ در منطقه حفاظت شده سالوک مشاهده شد.

رضا شکاریان افزود: طی بررسی های مقدماتی محيط بانان، نشانه ای از تیراندازی بر روی لاشه پلنگ مشاهده نشده و با توجه به دور بودن محل مشاهده لاشه از جوامع انسانی احتمال مسمومیت این پلنگ بسیار ضعیف است.

 

مشاهده لاشه یک فرد پلنگ در منطقه حفاظت شده سالوک

وی با بیان اینکه کارشناسان حیات وحش به منطقه  اعزام شده اند افزود: نتیجه بررسی های کارشناسی و علت مرگ و همچنین جنسیت و سن این پلنگ پس از نظر کارشناسان متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

 توضیحات محیط زیست خراسان شمالی در رابطه با لاشه پلنگ سالوک 

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان خراسان شمالی گفت:به دنبال مشاهده لاشه یک فرد پلنگ درمنطقه حفاظت شده سالوک در تاریخ 1402/10/05 محیط بانان مجموعه سالوک نسبت به انتقال لاشه حیوان به سرمحیط بانی منطقه برای بررسی های تکمیلی و نمونه بردای و...اقدام نمودند.

روح الله لایق گفت:بر اساس بررسی های صورت پذیرفته توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و محیط بانان با تجربه،لاشه متعلق به یک فرد پلنگ نابالغ باجنسیت ماده است که با توجه به گذشت چند روز از مرگ حیوان و تغذیه سایر جانوران از لاشه آن با قطعیت نمی توان در خصوص علت مرگ اظهار نظر نمود. 

وی با بیان اینکه با توجه دوری محل کشف لاشه از محدوده های انسانی، دامداری ها و ...احتمال مسمومیت بسیار پایین می باشد، افزود:با توجه سن حیوان و نظر به نزدیکی فصل تولید مثل گونه پلنگ،احتمال کشته شدن توله پلنگ بر اثر حمله جنس نر بسیار بالاست.

لازم به ذکر است پارک ملی سالوک در استان خراسان شمالی یکی از بهترین زیستگاههای پلنگ ایرانی در کشور محسوب می شود./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها