مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان خبر داد:

مرمت و بازسازی ۶۵ رشته قنات در همدان

مرمت و بازسازی قنوات فامنین با اعتبار ۶۰ هزار میلیونی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از بازسازی و مرمت ۱۸ رشته قنات با اعتباری افزون بر ۶۰ هزار میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۶۸۰۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، منصور خزایی با اشاره به وجود ۸۰ رشته قنات در شهرستان فامنین اظهار کرد: در سال‌جاری پنج رشته قنات با اعتبار ۲۰ هزار میلیون ریال در روستاهای طمه‌چی، قلعه‌جوق، دهلق، زاغلیجه و کله‌سر بازسازی و نوسازی شده است.

وی افزود: به منظور بازسازی ۱۳ رشته قنات در روستاهای قزل‌حصار، دهلق، آجرلو، باباحصاری، کنیزان، صادقلو، گل‌خندان، معدن کوه، قلقل‌آباد، صیدآباد، قشلاق و قموشانه نیز اعتباری افزون بر ۴۰ هزار میلیون ریال به شهرستان اختصاص یافته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین یادآور شد: این مهم با مشارکت پیمانکاران و به‌کارگیری نیروهای بومی در روستاها در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه لیست همه قنواتی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند با اولویت‌بندی و مطالعه اولیه آماده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر تأمین اعتبار مورد نیاز هستیم به نحوی‌ که با تأمین اعتبار، نسبت به اجرایی کردن این پروژه‌ها اقدام خواهد شد. 

خزایی در ادامه به احداث کانال آبرسانی در چهار روستای شهرستان اشاره کرد و  گفت: احداث کانال آبرسانی با اعتبار ۸۰۰۰ میلیون ریال در چهار روستای مبارکین، صادقلو، چپقلو و راستگویان به طول ۶۰۰ متر انجام گرفته است.

وی تکمیل پرونده‌های فوق و نیز مطالعات را در دست پیگیری دانست و مطرح کرد: پیگیری لازم در راستای تأمین اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به عمل آمده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین خاطرنشان کرد: امسال با اعتباری افزون بر ۲۳۰۰ میلیون ریال برای احداث استخر در شهرستان در نظر گرفته شده که این استخر در روستای معدن کوه بخش پیشخور در حال احداث است.

وی با تأکید بر اینکه امسال برای ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان طرح آبیاری بارانی آماده شده است، اضافه کرد: این طرح با اعتبار بلاعوض ۶۰ هزار میلیون ریال آماده اجراست به طوریکه در صورت تأمین اعتبار اجرا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها