رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت:

روایتی از نگاه یک درصدی به استانی که بیشترین ظرفیت‌ها را دارد

استان همیشه به چشم ۱ درصد جمعیت دیده می شد و باید ثابت شود برخلاف ۱ درصد قدرت بالایی در حوزه های مختلف جهت توسعه و تاثیر آن در کشور دارد.
کد خبر: ۱۴۳۵۷۳۹

به گزارش جام جم آنلاین ، جهانگیر شاهینی رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری گچساران اظهار کرد: از زمان انتصاب خود در این سمت تلاش کردیم تا برنامه های خوبی را در راستای توسعه استان پبش بینی کرده و در راستای تحقق آن گام برداریم.

وی بیان کرد: در همین راستا افق این استان را ۲۹ ساله تعریف کرده با ۱۰ ویژگی های خاص که آنها راهبر و استراتژیک هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین در این خصوص ۳۵ بخش و ۲۱ فصل در استان شناسایی کرده و باید روی آنها کار شود تا استان به شاخص های خود برسد.

شاهینی عنوان کرد: استان همیشه به چشم ۱ درصد جمعیت دیده می شد و باید ثابت شود برخلاف ۱ درصد قدرت بالایی در حوزه های مختلف جهت توسعه و تاثیر آن در کشور دارد.

وی گفت: ظرفیت ها و پتانسیل ها و مشکلات را مشخص کردیم،در مدل توسعه ۵ چیز اعم از کی و کجا هستیم،سیمای جغرافیایی و رتبه ما در کشور چیست، اجازه رشد داریم، در دنیا چه رتبه ای داریم باید مشخص شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش برای جذب اعتبارات استان در تمام حوزه ها خاطرنشان کرد: مدیران تنها نمی توانند برای جذب بیشتر اعتبارات کار کنند باید همه با هم برای اعتبارات و تخصیص ها در کنار هم بوده و تلاش کنیم.

شاهینی بیان کرد: هزینه تمام شده پروژه های ما در استان به دلیل شرایط توپوگرافی نسبت به برخی استانهای دیگر زیاد است.

وی افزود: قطعا در برخی حوزه ها کمبود داریم، در کشورهای پیشرفته نیز آنقدر پول ندارند که به راحتی برای کاری هزینه کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات خوب نظام جمهوری اسلامی ادامه داد: منابع اعتباری ما بعد از انقلاب اسلامی بسیار خوب بوده است.

شاهینی اضافه کرد: در همه استان منابع ما محدود است ولی تلاش خود را کرده ایم، برای هر شهرستانی پرونده اعمال درست شده و ریز ریز اعتبارات آن نیز مشخص گردیده است.

وی گفت: در بخش راه استان ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژهای استان تخصیص داده شده، در بهداشت و درمان استان نیز ۵۰ درصد تخصیص اعتبارات آن صورت گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تخصیص ها آغاز شده ولی باید رفت و از همه محل ها آنها را پیگیری کنیم، در استان استعداد صنعتی، زیستی و غیره وجود دارد.

شاهینی عنوان کرد: ما باید نقش خود را در توسعه پایدار کشور مشخص کنیم در استان ۱۳ سد در حال مطالعه و ۳ سد در حال بهره برداری است.

وی گفت: برای پروژه های گچساران در سفر دوم ۲ هزار میلیارد تومن در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای اولین بار ۵۵۰ میلیارد تومان در سفر دوم برای شهرداری ها مصوب کردیم و به دنبال تخصیص آنها هستیم.

شاهینی بیان کرد: به پرووژه هایی که راکد بوده و‌ پیمانکاران، آنها را تعطیل کرده اند، اعتبار اختصاص داده نمی شود، اولویت ماپروژه های بزرگ مانند راه، آب، کشاورزی، درمان و روستایی است.

وی افزود: در دوسال اخیر در گچساران ۳ هزار میلیارد تومان تخصیص از دو سفر وجود داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تلاش می شود شهرستان گچساران که زیر یوغ آلایندگی است توسعه بیشتری پیدا کند و برای افزایش سهم این شهرستان از درصد آلایندگی به جد تلاش می کنم.

شاهینی با اشاره به حق آلایندگی گچساران گفت: این حق مردم این شهرستان است که به بهترین توسعه دست پیدا کنند، همه موظف هستیم تا به مردم خدمت کنیم و امید آفرینی، شور و نشاط ایجاد کنیم. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها