مدیر داخلی بیمارستان رازی سراوان گفت:

۵۶۸ بیمار تالاسمی در شهرستان سراوان

جلوگیری از تولد بیش از ۲۰۰۰ نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور در زاهدان

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر علیه السلام زاهدان گفت: در ۱۰ سال گذشته از تولد بیش از دو هزار نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور با انجام آزمایش در آزمایشگاه PND بیمارستان حضرت علی اصغر علیه السلام زاهدان جلوگیری شده است.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۹۵

 به گزارش جام جم آنلاین ،دکتر عقیل میری شامگاه یکشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: بهترین راه پیشگیری از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی، عدم ازدواج دو فرد ناقل تالاسمی با یکدیگر است.

وی گفت: در صورت ازدواج دو فرد مبتلا به تالاسمی با یکدیگر، انجام آزمایش‌های ژنتیک بر روی جنین در هر نوبت بارداری، لازم و ضروری است.

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر علیه السلام زاهدان خاطرنشان کرد: روزانه بیش از هزار بیمار در کلینیک، بخش های بستری، اورژانس، تزریقات و بیماران خاص بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر علیه السلام زاهدان پذیرش می شوند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان نیز گفت: انجام اصلاح دید برای هزار مراجعه کننده به بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س)زاهدان از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

دکتر علیرضا مالکی افزود:  اصلاح دید در این بیمارستان با استفاده از بهترین دستگاه و به روش پی آر کی انجام می شود.

وی اظهار کرد: نظیر این دستگاه پیشرفته، در استان موجود نیست و با توجه به کیفیت قابل توجه درمان و هزینه تمام شده پایین، بیمارانی از استان های شمالی و مرکزی کشور برای انجام عمل اصلاح دید به این بیمارستان مراجعه می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها