رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

در جلسه هفته اخیر کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان چه گذشت؟

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مسائل مطرح شده در جلسه هفته اخیر کمیسیون تلفیق را تشریح کرد
کد خبر: ۱۴۳۳۰۱۱

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمد نورصالحی در خصوص مسائل مطرح شده در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات جلسه تلفیق این هفته بررسی عملکرد شش ماهه اول سال 1402 شهرداری بود. در کمیسیون‌های تخصصی، درباره گزارش ارائه شده بررسی اولیه انجام شد و در کمیسیون تلفیق با حضور مدیران شهری، مسائلی در حوزه درآمد و هزینه و پروژه‌های فعال مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به طرح چشمه‌های نورانی گفت: این طرح مبتنی بر شناخت نقاط و کاربری‌های فرهنگی است، متولیان امر در این حوزه گزارش دادند و پیشرفت‌ها بررسی شد که نشان می‌دهد در سال جاری این طرح به اهداف خود تا حدودی رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بند ط تبصره 6 بودجه اشاره به ساختمان‌هایی دارد که تا قبل از سال 1400 رأی تخریب قطعی از کمیسیون ماده 100 گرفتند اما امکان اجرای آن نبود و اگر ساختمانی سه پارامتر شهرسازی، ایستایی و ایمنی آن مورد تایید است، رأی تخریب آن قابلیت تبدیل شدن به جریمه را دارد. در جلسه اخیر، گزارشی در خصوص نحوه پیشرفت این طرح و برخی ناهماهنگی‌ها در اجرای آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شده بود مالکان ساختمان‌های مشمول این طرح تا پایان دی ماه به شهرداری‌ها مراجعه کنند، البته درخواست تمدید داریم که باید در سطح کشور با آن موافقت شود، در هر صورت این فرصت خوبی برای مشمولان طرح است.

نورصالحی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهر هوشمند گفت: با اعلام دولت قرار است کل مشترکین از خدمات اینترنت پرسرعت با گسترش شبکه فیبر نوری استفاده کنند. در خصوص نحوه مشارکت شهرداری‌ها در این پروژه نکاتی مطرح است. البته در اصفهان قبلا 400 کیلومتر فیبر نوری به همت شهرداری اجرا شده بود و همه تقاطع‌ها، دوریین‌ها و تابلوهای شهری به این شبکه وصل هستند و طی یکی دو هفته گذشته جلساتی با وزارت ارتباطات برای گسترش این امر داشتیم.

 وی در پایان گفت: در این جلسه همچنین دو شرکت زیرمجموعه شهرداری شامل شرکت متروی منطقه اصفهان و شرکت توسعه سیاحتی سپاهان که پروژه‌های تفریحی را برعهده دارد گزارشی در خصوص تفریغ بودجه، عملکرد مالی و برنامه‌های خود ارائه دادند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها