امکان ایجاد سایت موزه در تپه تاریخی دشت بهشت بررسی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از امکان‌سنجی ایجاد سایت موزه و ساماندهی تپه تاریخی دشت بهشت با همکاری شهرداری محمد شهر خبر داد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از امکان‌سنجی ایجاد سایت موزه و ساماندهی تپه تاریخی دشت بهشت با همکاری شهرداری محمد شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۰۶۷۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز،رحیم خاکی روز دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ با اشاره به برگزاری جلسه ساماندهی و احیای تپه دشت بهشت که با حضور مدیر کل، معاون و کارشناسان میراث فرهنگی استان و همچنین شهردار محمدشهر و تنی چند از معاونان ایشان برگزار شد گفت: امکان‌سنجی ایجاد سایت موزه در محل تپه تاریخی دشت بهشت در حال بررسی و انجام است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: مقرر است دراین خصوص نشست‌های مشترک و جلسات کارشناسی بیشتری در آینده صورت گرفته و طرح آن در شورای فنی استان و وزارت متبوع بررسی شود.

خاکی ادامه داد: در سال ۹۸ تعیین عرصه و حریم این تپه تاریخی صورت گرفته و امسال نیز به سبب مشکلات حقوقی برای تعدادی از مالکان، نقشه مجددا مورد بازنگری قرار گرفت که به زودی اصلاح و ابلاغ می‌شود.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ساماندهی محوطه‌های تاریخی ارزشمند استان، ظرفیت خوبی برای رونق گردشگری تاریخی و فرهنگی در استان البرز ایجاد می‌کند.

خاکی ابراز امیدواری کرد که برنامه مطالعات و سپس اجرای ساماندهی و احیای تپه دشت بهشت به زودی انجام شود و گفت: هرگونه اقدام در این زمینه بر اساس ضوابط اختصاصی میراث فرهنگی در محدوده‌های تاریخی انجام می‌شود.

 این تپه مربوط به دوران پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی است که در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۱ با شماره‌ی ثبت ۶۵۶۹ در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها