مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اعلام کرد:

بانک بذر محصولات کشاورزی در کشت و صنعت مغان ایجاد شد

برای تامین بخشی از نیاز کشور و خود شرکت به بذر مرغوب و نهاده اصلی تولید، بانک بذر محصولات کشاورزی در کشت و صنعت مغان ایجاد شد.
کد خبر: ۱۴۲۸۹۵۶

 به گزارش جام جم آنلاین ،صمد بهزاد با اشاره به تولید پنج هزار و ۲۳۰ تن بذر مرغوب گندم و ذرت در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: حفظ تنوع ژنتیکی در عرصه کشاورزی و تامین بذر مرغوب بسیار مهم است و برای همین منظور شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ایجاد بانک بذر را کلید زده و با جدیت این هدف را دنبال می‌کند.
وی با اشاره به برگزاری چندین دور نشست و مذاکره فنی و تخصصی با موسسه گواهی بذر و نهال کشور در خصوص ایجاد بانک بذر در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: ذخایر این بانک بذر با ویژگی ژنتیکی سازگار با اقلیم ایران و شرایط تولید در کشور تهیه و تامین خواهد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: در راستای تولید بذر محصولات راهبردی کشور نیز مذاکره و پیگیری لازم با یک شرکت ترکیه‌ای انجام شده و تفاهم‌نامه مرتبط همکاری نیز آماده امضا شده است.
وی اظهار کرد: به زودی این تفاهم‌نامه به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و پنج رقم از بذر تولید شده در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با برند مغانه تولید و روانه بازار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها