درسفر یک‌ روزه دادستان کرمان به شهرستان بم صورت گرفت؛

بررسی مشکلات صنایع خودروسازی بم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دربازدید ازمجموعه‌ی خودروسازی ارگ جدید بم،مشکلات این واحدهای تولیدی را بررسی کرد.
کد خبر: ۱۴۲۵۲۹۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛مهدی بخشی،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان و محمد ضیاءالدینی،معاون حقوق عامه دادستانی درسفر یکروزه خود به شهرستان بم به همراه جمعی از مدیران کل استان و مسئولان قضائی و اداری شهرستان بم در راستای صیانت از حقوق عامه و کاهش تصادفات،از نقاط حادثه خیر محورهای ترانزیتی این شهرستان از جمله تقاطع پرتصادف محور دهبکری تا سه راهی دارزین بم و تقاطع غیر هم سطح و پل دهبکری بازدید نمودند.

دادستان مرکز استان همچنین در جلسه رفع موانع تولید شهرستان بم هدف از این بازدید را بررسی مشکلات مجموعه‌های بزرگ و رفع مشکلات واحدهای تولیدی که اشتغالزایی بالایی دارندعنوان کرد و گفت:گره گشایی ازمشکلات فعالان اقتصادی، افزایش اشتغال،رونق تولید و کاهش جرم و بزه در جامعه را به دنبال خواهد داشت. 

بخشی تأکید کرد:اگربه دنبال بالا بردن سطح تولید و اشتغال هستیم بایدهمزمان و همگام با آن،زیر ساخت‌های لازم مرتبط با آن را نیز فراهم نمائيم. 

وی اظهار داشت:نمایندگان هر سه قوه دراستان با همدلی می توانند دررسیدن مجموعه اقتصادی ارگ جدید بم به اهدافش از جمله اشتغالزایی ۳۰هزارنفری تا سال  ۱۴۰۵موثر باشند .

این مقام قضائی به روز رسانی برخی از قوانین اقتصادی کشور را ضروری دانست و تصریح کرد:این قوانین برای یک شرایط عادی تدوین شده‌اند درحالی که ما امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و تحریم‌های ظالمانه و تاکید رهبری بر افزایش تولید داخلی بازنگری در برخی قوانین و مقررات را ضروری کرده است.

دادستان کرمان تخصصی شدن شعب دستگاه قضایی برای رسیدگی به پرونده های حوزه تولید و بالا بردن وضعیت امنیتی شرق و جلوگیری ازورود سلاح را از دیگر موارد مهم برشمردو افزود:در همین راستا رسیدگی به پرونده‌های حوزه تولید به قضاتی ارجاع می‌شود که آگاهی و اشرافیت به موضوع دارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

سلمان اعظمی،رئيس دادگستری شهرستان بم نیز ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال برای زندانیان بم یادآورشد:توسعه اشتغال زندانیان در کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان و آسیب‌های اجتماعی موثر است. 

شسهوار پور،مدیرعامل منطقه اقتصادی ارگ جدید بم نیز بیان کرد:رکورد ایجاد اشتغال در ارگ جدید بم اتفاق افتاده است و بیش از ۱۶ هزار نفردر این‌ مجموعه کار میکنند و برای چشم‌انداز ۱۴۰۵ تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و ایجاد اشتغال برای۳۰‌ هزار نفر پیش بینی شده است که در این خصوص به کمک دستگاه قضایی نیازمندیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها