هفته دوم بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران

ببینید | مس و نساجی همچنان در حسرت برد

نگاهی به حاشیه‌های بازی مس رفسنجان- استقلال تحت‌تاثیر یک قنات

درهرکدام از لیگ‌های برتر و سطح یک فوتبال باشگاهی دنیا اگر قرار باشد بازی‌ها بعد از حدود ۴۰روز از سر گرفته شود، بازگشت هیجان و جذابیت، موضوعی است که در بیشتر اخبار مربوط به آن دیده می‌شود. اما در لیگ‌برتر ایران اوضاع تا حدود زیادی متفاوت است. استقلال امروز و بعد از ۴۰روز دوری از مسابقات لیگ‌برتر، مهمان مس رفسنجان است اما نکته جالب اینجاست که نه خود بازی بلکه محل برگزاری آن حالا به یکی از موضوعات مهم تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۴۲۵۰۵۱

ورزشگاه جدید رفسنجان از مدت‌ها قبل قرار بود در بازی مس و استقلال در هفته هفتم لیگ‌برتر افتتاح شود، اما با گذشت روزهای متوالی مدیران شرکت مس اقدامات لازم برای تکمیل پروژه و تحویل آن به باشگاه مس رفسنجان را انجام ندادند. در بحبوحه این شرایط، یک اتفاق عجیب در بخشی از چمن این ورزشگاه جدید رخ داده است. تصویری از فروکش کردن بخشی از ورزشگاه شهدای مس رفسنجان در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد راه رفتن در مقطع کنونی روی چمن این ورزشگاه هم خطر جانی به همراه دارد، چه برسد به این‌که زمین چمن میزبان یک بازی فوتبال باشد. این ورزشگاه چند سال قبل تا آستانه افتتاح هم پیش رفت اما مشخص شد که زیر آن یک قنات وجود دارد و به همین دلیل عملیات ساخت ورزشگاه مسیر دیگری را دنبال کرد. در آن زمان مسئولان امر زیرسازی لازم برای پُر کردن قنات پیدا شده را انجام دادند و چمن جدید را روی آن کاشتند. در مرحله تکمیل استادیوم رفسنجان اما بخش کوچکی از چمن ورزشگاه بار دیگر فروکش کرد و زیر این بخش قنات دیده شد.‌ فروکش کردن بخشی از چمن ورزشگاه جدید مس و پیدایش قنات چند روز قبل رخ داده و مسئولان در حال پُر کردن این بخش و ایمن‌سازی هستند، اما مساله مشخص در حال حاضر نبود ایمنی کافی در این ورزشگاه است. در چنین شرایطی باشگاه مس طی اطلاعیه‌ای ورزشگاه شماره دو شهدای مس را به عنوان میزبان بازی با استقلال معرفی کرد. البته همین مساله هم یک حاشیه به همراه دارد. ‌ورزشگاه شماره دوی شهدای مس از نظر گیت‌های الکترونیکی و ورودی تماشاگران استاندارد‌های لازم را ندارد و به همین دلیل بازی هفته پنجم نارنجی‌پوشان مقابل آلومینیوم اراک هم بدون حضور تماشاگران برگزار شد. به دنبال همین مساله اعلام شد که بازی امروز مس رفسنجان و استقلال بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. 

یک حریف دست و پا بسته 

این چهارمین فصلی است که مس رفسنجان در لیگ‌برتر حضور دارد. آمار دیدارهای رو‌در‌روی دو تیم در سه فصل قبل نشان می‌دهد که تیم استان کرمان چندان حریف سرسختی برای آبی‌های تهرانی نبوده است. در ۶ بازی اخیر این دو تیم در لیگ برتر، استقلال چهار پیروزی به دست آورده و دو بازی هم با تساوی به اتمام رسیده است. درواقع مس رفسنجان هنوز نتوانسته در لیگ‌برتر استقلال را شکست دهد.  ازطرف دیگر، استقلال در رفسنجان عملکردی بهتری نسبت به تهران داشته است. در سه بازی اخیری که در خانه مس انجام شد، استقلال دو پیروزی و یک تساوی به دست آورده است. تنها تفاوت مس نسبت به سه فصل قبل، تغییر روی نیمکت این تیم است. مس رفسنجان در تمام آن ۶ بازی قبلی با محمد ربیعی مقابل استقلال قرار گرفت و حالا با ساکت الهامی مقابل نکونام و شاگردانش قرار می‌گیرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها