معمای پلیسی

جنایت عشقی

فرجام جنایت عشقی

سارقی که سربازی را به قتل رسانده‌ وخواستگاری که دختری را با اسید کشته بود‌،‌ دیروز در زندان قزلحصار کرج‌ به دار مجازات آویخته شدند.
کد خبر: ۱۴۲۴۱۶۸

به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، اولین اعدامی که سحرگاه دیروز – چهارشنبه -در محوطه زندان قزلحصار کرج‌ پای چوبه دار‌ رفت و قصاص شد‌، علی‌ ۳۱ساله بود. او نهم مرداد۱۴۰۰ ‌‌سرباز دهه هشتادی کلانتری۱۱۰شهدای تهران را با ضربه‌های چاقو کشته بود‌. متهم بعد از دستگیری و اعتراف به قتل روانه زندان شد. او مدتی بعد در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد‌.
والدین مقتول برای قاتل فرزند شهیدشان قصاص خواستند. در ادامه قاتل با ابراز پشیمانی از این قتل گفت‌: آشپزی و نقاشی می‌کردم. سال ۹۷ ورشکسته شدم‌ و زنم طلاق گرفت و با دخترخردسالم رفت. موتور‌سوار حرفه‌ای بودم و به همین دلیل تصمیم به سرقت موتورسیکلت گرفتم. بعد از چند سرقت‌، دستگیر شدم. روز حادثه سرباز در حال انتقال من از دادسرا به کلانتری بود. چاقو‌، مدارک و کارتم را در کیسه‌ای گذاشت. در حوالی کلانتری از او خواستم برایم ساندویچ بخرد که دلش سوخت و قبول کرد. در این هنگام چاقو را از کیسه برداشتم و به او ضربه زدم و دستبند به دست فرار کردم. در خاتون‌آباد دستبند را شکستم و به کرج رفتم که در آنجا دستگیر شدم.   متهم در ادامه حکم قصاص گرفت که این حکم در دیوان عالی کشور مهر تائید خورد و به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال  و   بعد از دو سال اجرا شد. 

جنایت عشقی با اسید

دومین‌ زندانی مردی عاشق‌پیشه بود که‌ دختر جوانی را با اسید سوزانده و به قتل رسانده بود‌. او از‌ مرداد ۸۹ در زندان به سر می‌برد‌. تحقیق پلیس از متهم نشان داد که او با پسری دوست بوده و قصد ازدواج داشتند؛ اما وقتی متوجه تغییر رفتارهای پسر مورد علاقه‌اش شده‌ دیگر تمایلی به ازدواج با او نداشته و پاسخ منفی داده بود. روز حادثه متهم‌ به بهانه غذای نذری، با قابلمه محتوی اسید به حوالی خانه دختر جوان رفته‌ و وی را سوزانده بود. بعد از ده روز‌ دختر جوان در بیمارستان تسلیم مرگ شد و بعداز آن‌ عامل اسیدپاشی بازداشت و به قصاص محکوم شد. محکوم به قصاص‌ سال گذشته یکبار برای اجرای حکم پای چوبه‌ دار رفته و مهلت چند ماهه گرفته بود. اما با سپری شدن این مهلت او نتوانست از والدین مقتول رضایت بگیرد و سرانجام دیروز حکم قصاص وی اجرا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها