بایدن نامزد قطعی دموکرات‌ها در سال۲۰۲۴ خواهد بود

فیلِ دزد و الاغ‌خواب‌آلود

واکشن کوبنده ایران پاسخی به تهدیدات رژیم صهیونیستی

تهدید اخیر رئیس موساد در مورد ترور شخصیت‌های نظامی و همچنین اجرایی جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی بیش از گذشته به سمت اقدامات تروریستی گام برداشته است.
تهدید اخیر رئیس موساد در مورد ترور شخصیت‌های نظامی و همچنین اجرایی جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی بیش از گذشته به سمت اقدامات تروریستی گام برداشته است.
کد خبر: ۱۴۲۲۵۱۴
نویسنده حسن هانی زاده کارشناس جهان عرب

این تهدیدات نقض آشکار قوانین بین‌المللی و معاهدات سازمان ملل و نهاد‌های بین‌المللی است. صبحت‌های اخیر رئیس بزرگترین دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی علیه کشوری مستقلی مثل ایران می‌تواند پیامد‌های حقوقی بسیاری را برای این رژیم اشغالگر به همراه داشته باشد.

در یک تحلیل موضوعی ثابت می‌شود که رژیم اسرائیل وارد یک چرخه فروپاشی شده است. طی یکسالی که از عمر کابینه بنیامین نتانیاهو می‌گذرد رژیم صهیونیستی را با بحران‌های شدیدی مواجه کرده است. از جمله استعفای ده هزار نفر از نیرو‌های احتیاط ارتش، درگیری نیرو‌های زبده گولانی، همچنین شورش سیاهپوستان یهودی آفریقایی از اریتره و اتیوپی که نسبت به رفتار‌های تهاجمی صهیونیست‌ها بسیار معترضند. از سویی دیگر اختلاف میان احزاب سیاسی و انتقاداتی که نسبت به عملکرد کابینه بنیامین نتانیاهو صورت می‌گیرد و گذشته از آن اختلافاتی که میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تیم جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا پیش آمده موجب شده که رژیم اشغالگر قدس در وضعیت بسیار حادی به لحاظ سیاست داخلی و همچنین مناسبات بین‌المللی قرار بگیرد. اخیرا هم رژیم صهیونیستی دست به عملیاتی نظامی علیه سوریه و لبنان زده است و مثل گذشته تهدید کرده که رهبران حماس را ترور خواهد کرد.  

کاملا مشخص است که تحرکاتی که از سوی مقامات رژیم اشغالگر قدس صورت می‌گیرد با هدف دادن روحیه به نظامیان صهیونیست است که در گیرودار تحولاتی که در سرزمین‌های اشغالی رخ داده به طول کلی روحیه خود را از دست داده اند، اما به نظر می‌رسد که این اقدامات به هیچ وجه ارزش نظامی و عملیاتی ندارد، چون در هر حال شاهد آن هستیم که تنش و آشوب دامنگیر سراسر مناطق سرزمین‌های اشغالی شده و کار را برای بنیامین نتانیاهو و کابینه اش بسیار سخت و دشوار کرده است.

موضوع دیگر تهدیدی است که به صراحت و از قول دیوید بارنیه، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) علیه جمهوری اسلامی صورت گرفته است. صرف نظر از این‌که آیا این تهدیدات جنبه اجرایی پیدا خواهد کرد یا محدوده همان لفاظی‌های گذشته مقامات رژیم اشغالگر قدس باقی خواهند ماند، اما این‌که نکته مسلم است که اگر چنین تحرکاتی علیه مقامات جمهوری اسلامی عملیاتی شود طبیعی است ایران پاسخ بسیار کوبنده را خواهد داد و این نکته را هم مقامات رژیم صهیونیستی بخوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی بازوان قدرتمندی برای آسیب زدن به رژیم اشغالگر قدس در اختیار دارد.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها