اکبر محمدی:

سهم استان کردستان از درآمدهای دولت 5 دهم درصد است

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: افزون بر 30 هزار و 240 میلیارد ریال از درآمدهای کشور به کردستان اختصاص یافتهت که معادل پنج دهم درصد درآمدهای دولت در سال جاری است.
کد خبر: ۱۴۱۸۹۶۹
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، اکبر محمدی صبح امروز پنجشنبه در جلسه ستاد تجهیز درآمد استان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط در سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: افزون بر۳۰ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال برای استان از درآمدهای دولت در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ مذکور پنج دهم درصد درآمدهای دولت در سال جاری است، افزود: یکی از وظایف اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در کنار برنامه ریزی لازم برای تحقق سهم استان از درآمدهای دولت، شناسایی ظرفیت های جدید درآمدی استان است که باید به این موضوع در سالجاری به طور جدی پرداخته شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بیان اینکه بیش از ۹۳ درصد درآمدهای استانی از محل های حاصل از پرداخت های مالیاتی تامین می شود، گفت: باید با نظارت و کنترل بیشتر از فرارهای مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی با فعالیت های پرحجم اقتصادی در سال جاری جلوگیری شود.

ارائه گزارش چهار ماهه درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۲ و بررسی راهکارهای وصول درآمدهای پیش بینی شده در قانون بودجه سالجاری و ظرفیت های مندرج در آن، ارائه وضعیت پرونده مالیاتی شرکت طلای زرکوه و شرکت صبانور، گزارش میزان وصول درآمدهای واریزی ترانزیت بازارچه های مرزی و سهم استان از برگشت منابع حاصله از آن توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و گزارش عملکرد اداره کل صنعت، معدن و تجارت در خصوص عملکرد موضوع جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون ششم و درآمد حاصل از بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن از مهمترین موضوعات طرح شده در این جلسه بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها