بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران

ببینید | خلاصه بازی ملوان - ذوب آهن

با انجام قرعه‌کشی دوره بیست و سوم لیگ برتر مشخص شد

از افتتاحیه جذاب تا دربی هفته پنجم

مراسم قرعه‌کشی دوره بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران عصر روز گذشته در هتل المپیک تهران و در حضور مسئولان فدراسیون و نمایندگان ۱۶ تیم لیگ برتری برگزار شد. معمولا هر بار که این مراسم برگزار می‌شود، اهالی فوتبالی اول از همه دنبال این هستند که از تاریخ دربی یا همان شهرآورد تهران مطلع شوند.
مراسم قرعه‌کشی دوره بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران عصر روز گذشته در هتل المپیک تهران و در حضور مسئولان فدراسیون و نمایندگان ۱۶ تیم لیگ برتری برگزار شد. معمولا هر بار که این مراسم برگزار می‌شود، اهالی فوتبالی اول از همه دنبال این هستند که از تاریخ دربی یا همان شهرآورد تهران مطلع شوند.
کد خبر: ۱۴۱۵۶۱۳

طبق قرعه‌کشی که دیروز انجام شد، دو تیم پرسپولیس و استقلال در هفته پنجم به مصاف هم می‌روند. آخرین باری که دو تیم در هفته‌های ابتدایی به مصاف هم رفتند، لیگ نوزدهم بود که در هفته چهارم مقابل هم قرار گرفتند. حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال و حواشی که طی چند هفته اخیر و در جریان نقل و انتقالات میان دو تیم در جریان بود، مطمئنا نوید یک بازی هیجانی و حساس را می‌دهد. بنا به اعلام مسئولان سازمان لیگ، لیگ بیست و سوم از ۱۲مرداد شروع می‌شود. در ادامه به نکات و موارد قابل توجه از تقابل‌ تیم‌ها در لیگ فصل جاری نگاهی می‌اندازیم:

هیجان از همان هفته اول
برای تماشای جذاب‌ترین بازی هفته اول نیازی نیست منتظر بازی سرخابی‌ها بود. با قرعه‌کشی که دیروز انجام شد بدون شک جذاب‌ترین بازی هفته اول در ورزشگاه نقش جهان میان سپاهان و تراکتور برگزار می‌شود. با توجه به خریدهایی که هر دو تیم داشته‌اند و همچنین حضور مورایس و خمس روی نیمکت‌، تقابل شان می‌تواند بسیار جذاب باشد. در دو بازی فصل گذشته، بازی رفت را مورایس پیروز شد و عکس این نتیجه در بازی برگشت رقم خورد. باخت سپاهان در تبریز، یکی از کلیدهای قهرمانی پرسپولیس در فصل گذشته بود. در هفته اول جواد نکونام باید به آبادان برود و با شاگردان عبدا... ویسی رو به رو شود. یکی از مواردی که از همین حالا ذهن استقلالی‌ها را درگیر کرده، هوای گرم آبادان در اواسط مرداد است. گرچه این بازی در تاریکی و بعد از غروب آفتاب برگزار می‌شود، اما گرمای آنجا تاثیر زیادی روی این بازی خواهد داشت. در این میان یحیی و شاگردانش به مراتب بازی آسان‌تری در هفته اول دارند و باید در خانه از آلومینیوم اراک پذیرایی کنند. این بازی می‌تواند بار دیگر تقابل یحیی و مجتبی حسینی به عنوان دو همکار سابق باشد. از دیگر نکات این هفته می‌توان به تقابل دو تیم تازه صعود کرده با هم اشاره کرد، جایی که استقلال خوزستان از شمس آذر قزوین پذیرایی می‌کند.

قرعه‌های نسبتا سخت سپاهان و پرسپولیس
اگر مبنای سختی و آسانی قرعه‌کشی را ۱۰هفته ابتدایی بگذاریم، سپاهان و پرسپولیس در مقایسه با استقلال به مراتب قرعه سخت‌تری دارند. پرسپولیس غیر از هفته پنجم که به مصاف استقلال می‌رود، در هفته دوم باید به تبریز برود و با تراکتور بازی کند. یکی از نکات جذاب این بازی، تقابل چند پرسپولیسی سابق با قرمزهاست. حامد پاکدل، سعید آقایی، مهدی شیری، علی شجاعی، سیامک نعمتی و شجاع خلیل‌زاده از جمله شاگردان سابق یحیی هستند که سابقه قهرمانی با پرسپولیس را در کارنامه خود دارند. پرسپولیس در هفته هفتم باید با گل‌گهری بازی کند که به احتمال زیاد با مربی یونانی خود حرف‌های زیادی در لیگ بیست و سوم دارد. هفته دهم هم حساس‌ترین بازی این تیم در اصفهان و مقابل سپاهان برگزار می‌شود. از آن طرف سپاهان علاوه بر هفته نخست و بازی مقابل تراکتور، در هفته سوم باید از استقلال و جواد نکونام در اصفهان پذیرایی کند. این تیم در هفته ششم باید به کرمان برود و مقابل گل‌گهر بازی کند. در این میان، بازی‌های سخت استقلال در ۱۰هفته ابتدایی فقط می‌تواند تقابل با پرسپولیس و سپاهان باشد.

دیدار با تیم‌های سابق
با توجه به جا‌به‌جایی‌هایی که در فصل نقل و انتقالات روی نیمکت تیم‌ها اتفاق افتاد، تقابل این مربیان با تیم‌های سابق خود می‌تواند جذاب باشد. ساکت الهامی که این فصل به مس رفسنجان رفت، در همان هفته اول باید به مصاف هوادار برود که فصل گذشته هدایتش را بر عهده داشت. مس رفسنجان در هفته دوم و در اولین بازی خانگی‌اش هم از نساجی پذیرایی می‌کند تا در همان دو هفته نخست، الهامی با دو تیم سابقش رو‌به‌رو شود. مهدی رحمتی که با چند بازیکن آلومینیوم به نساجی کوچ کرد، در هفته ششم و در قائمشهر باید از تیم سابق خود پذیرایی کند. یکی دیگر از این دست تقابل‌ها در هفته نخست اتفاق می‌افتد. مهدی تارتار که حالا هدایت ملوان را بر عهده دارد در همان هفته نخست در انزلی به مصاف ذوب‌آهن می‌رود که روی نیمکتش محمد ربیعی را دارد. خود محمد ربیعی هم برای بازی با تیم سابقش یعنی مس رفسنجان باید تا هفته ششم صبر کند تا میزبان این بازی در اصفهان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها