آشنایی اولیه با بازار بورس

اهمیت و نقش بازار بورس در اقتصاد

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

شفافیت در بورس، مانع استفاده عده ای از رانت اطلاعاتی می‌شود

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم با بیان اینکه وجود شفافیت در بورس از عوامل لازم است و شفافیت مانع استفاده عده ای از رانت اطلاعاتی در آن می شود، گفت: عدم شفافیت کافی در بور تبعات بسیاری برای فعالان این بازار داشته است.
نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم با بیان اینکه وجود شفافیت در بورس از عوامل لازم است و شفافیت مانع استفاده عده ای از رانت اطلاعاتی در آن می شود، گفت: عدم شفافیت کافی در بور تبعات بسیاری برای فعالان این بازار داشته است.
کد خبر: ۱۴۱۵۴۴۵

محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین بر لزوم شفافیت در بورس تاکید کرد و گفت: شفافیت در بازارهای مالی همواره اهمیت فراوانی دارد و هر اقدامی که به شفافیت بازارها منجر شود طبیعتا اقدامی مثبت تلقی خواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به این مؤلفه مهم فضای سرمایه‌گذاری در بازارها را بهبود می‌‌‌‌‌بخشد، تصریح کرد: وجود شفافیت در این بازار از عوامل لازم است و شفافیت مانع استفاده عده ای از رانت اطلاعاتی در آن می شود.

میرتاج الدینی در عین حال ادامه داد: عدم شفافیت کافی در این بازار تبعاتی برای فعالان این بازار داشته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: برای بهبود شرایط در حوزه شفافیت همچنان زمینه‌های بسیاری برای برداشتن گام‌های روبه‌جلو وجود دارد.

وی با بیان اینکه شفافیت در تمامی بازارها به‌عنوان یک ماموریت مهم پی گرفته می‌شود، افزود: در اغلب بازارهای مالی که شفافیت بر آن حاکم است، اطلاعات اغلب امکان تصمیم‌گیری منطقی‌تر برای سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که منجر به شفافیت در مسائل مالی از سوی دستگاه‌ها شود، مورد حمایت و استقبال ما نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگر فعالیت سازمان بورس شفاف باشد عده‌ای نمی‌توانند از اطلاعات پشت پرده استفاده کنند و یک شبه میلیارد تومان به جیب بزنند و هزاران نفر به زمین بخورند.

وی گفت: اهمیت بازار سرمایه به قدری است که در سه سال گذشته زمانی که شاهد پایین آمدن وضعیت بورس بودیم و دیدیم که این وضعیت چه اثر منفی در اقتصاد، تولید و در بازار سرمایه به وجود آورد.

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس، مراقبت از سرمایه های مردم در بازار سرمایه و ثبات دهی و امنیت و آرامش بخشی به این بازار را جزو وظایف دولت عنوان کرد و افزود: باید هدف مجلس و دولت، ایجاد ثبات در بورس باشد.

وی ادامه داد: البته نوسانات همیشه وجود دارد اما سقوط سرمایه ها برای سهامداران آزار دهنده است. سهامداران حقوقی و حقیقی و بازارگردان ها باید به موقع به وظایف عمل کنند نه اینکه برخی سهامداران حقوقی در زمان سقوط قیمت ها، سهام بخرند و در زمان صعودی شدن قیمت ها، سهام را بفروشند، چراکه این کار اجحاف در حق سهامداران خرد است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت باید همواره سیاستی اتخاذ کند که باعث رشد بورس و حمایت از سهامداران شود، در این ارتباط اطلاع رسانی به موقع و حمایت از برنامه های آموزشی ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها