دیکتاتوری اقلیت

نقطه‌زنی رسانه‌ای با رویکرد پیش‌بینانه با کلیدواژه صف‌آرایی «سپاه ابرهه» در مقابل قانون و «پول کثیف» از همان نخستین ساعات انتشار به هدف نشست و جریان «مخالف سامانگیری تنظیم‌گری رسانه‌های فراگیر» را به تکاپوی جعل مفاهیم و تغییر صورت مساله انداخت.
کد خبر: ۱۴۱۳۸۵۲
نویسنده مهدی جاوید | کارشناس مسائل سیاسی

موج مولد جعلیات تلاش کرد «مهاجمین» سپاه ابرهه را به «منتقدین» تغییر دهد در حالی که نه در روایات قرآنی و نه در روایات تاریخی هرگز حضور هیچ منتقدی در سپاه ابرهه گزارش نشده، بلکه این سپاه متشکل از «مهاجمین» مجهز به فیل‌های عظیم و مرصع با پشت‌گرمی پادشاه حبشه و پول کثیف، دیگر نیاز به تعریف و توصیف ندارد!
اما روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد که تقویت نهادهای قانونی، اصل قانون و استقرار حکمرانی فرهنگی جزو اهداف اصلی آن تلقی می‌شود در روندی شتابزده مسیر اشتباه گذشته را با ضریب خطای بالاتر ادامه داد. این روزنامه پیشتر هم از هتاکی و تغییر مفاهیم حذر نداشت و حتی در تیترهای اصلی مطالب خود از عبارات خاص استفاده کرده و اکنون خود مدعی توهین به منتقدان شده است! این روزنامه از ابتدا در حرکتی شتابزده با تیتر «منتقدین ساترا سپاه ابرهه شدند» در کنار تصویر ناخوانای یادداشت صفحه نخست «جام‌جم»، جای «مهاجمین» سپاه ابرهه را با عنوان شریف «منتقد» عوض کرده و در مسیر هجمه رسانه‌های بیگانه از «من و تو» تا «بی‌بی‌سی» سبقت گرفت . روز گذشته نیز با استناد به یک فیلم و با انتشار مطلبی بر این تحریف خود پافشاری نموده و به جعل تازه محتواهای آشکار همچون «پول‌های کثیف» پرداخت و نوشت:«نماینده روزنامه جام‌جم، عملا تلاش می‌کند تا بستر گفت‌گو درباره یک مساله فرهنگی را از چارچوب رسانه و اتمسفر فرهنگ خارج کند.» نویسنده این روزنامه در رفتاری غیر حرفه‌ای عبارتی مجعول را به این کارشناس باسابقه فرهنگی نسبت می‌دهد و می‌نویسد:«او بدون تعارف می‌گوید رسانه‌ها یا با ما( صدا و سیما) هستند! و در دفاع از این طرح مطلب منتشر می‌کنند یا خبرنگارهای‌شان از یک پلتفرم یاغی! پول گرفته‌اند تا مدیران رسانه‌ها را مجبور به انتشار نقد کنند!» نویسنده این روزنامه بار دیگر با «خود همه‌پنداری» آشکار، خطاهای فاحش خود را به جامعه رسانه‌ای کشور تسری می‌دهد و همان سیاست جعل محتوای اصلی و تغییر صورت‌مساله را پیش می‌گیرد و جعلیات دیگر را به هم می‌بافد! ماجرا آن‌چنان آشکار است که علاوه بر نهادهای نظارتی و قضایی، مجلس شورای اسلامی طبق وظایف قانونی خود همواره موضوع پول‌های کثیف را پیگیری کرده و می‌کند. این که روزنامه‌ای که موظف به حمایت از قانون است اینگونه به میدان می‌آید و شتابزده عمل می‌کند - حتی به صرافت کپی‌برداری بخش قابل توجهی از جمع‌بندی مطلب خود از مطالب قبلی می‌افتد - را کنار بگذاریم، این سوال مطرح می‌شود که چطور بی‌شمار واکنش منتقدان پیشکسوت و صاحبان قلم شریف در رسانه‌های پرمخاطب را نمی‌بیند و تصور می‌کند جمع دو سه نفره خودشان مصداق همه منتقدان هستند جای تعجب ندارد، چون این «خود همه‌پنداری» ابزار تحریف و برپاکردن «دیکتاتوری اقلیت» است. به نقدها، گزارش‌ها، گفت‌و‌گو‌ها و مقالات رسانه‌های فراگیر و اثرگذار رسانه‌های تاثیرگذاری چون مهر، ایسنا، فارس، تسنیم، مشرق، جوان، ایران، همشهری، صبا و... مراجعه کنید و ببینید قلم‌های شریف پرتعدادترند یا دو سه نفر که از قضای روزگار خارج از تخصص و تعهد لازم توانسته‌اند یک روزنامه وابسته به جیب دانشجویان را از پایین به بالا مدیریت کرده و به مسیر ضد راهبرد خودش ببرند. رسانه‌هایی هم هستند که طی یکی‌دو روز، رویکرد خطا را اصلاح کرده‌اند اما گویا این جریان زمین‌خورده قصد دارد تا انتهای مسیر جوری القاء کند که گویی به خواست خودشان دارند سینه‌خیز می‌روند و به دیکتاتوری اقلیت خود دل بسته‌اند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها