با حضور جمعی از بازاریان

جلسه ساماندهی بازار تاریخی نعلبندان شهرستان گرگان برگزار شد

جلسه ساماندهی بازار تاریخی نعلبندان شهرستان گرگان با حضور نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مدیرکل امور مالیاتی استان، فرماندار شهرستان گرگان و جمعی از مسئولان و کسبه و بازاریان در گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۱۳۵۰۹
نویسنده شبیر دائمی

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان نشست با حضور غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، قربان حاجی‌مشهدی مدیرکل امور مالیاتی استان، اسماعیل نادری فرماندار شهرستان گرگان و جمعی دیگر از مقامات و مسئولان شهر گرگان و کسبه و بازاریان بازار نعلبندان گرگان در محل فرمانداری شهرستان گرگان برگزار شد.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: محله نعلبندان که در بافت تاریخی شهر استرآباد (گرگان) واقع‌شده به‌عنوان هویت این شهر تاریخی بسیار ارزشمند است.
غلامرضا منتظری تأکید کرد: می‌بایست با تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط مشکلات بازاریان و کسبه این بازار تاریخی و ارزشمند رفع شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به شرایط نباید برای ساماندهی بازار تاریخی نعلبندان صرفاً سلبی عمل کرد و باید با برنامه‌ریزی و ارائه طریق و مشوق‌های لازم دست‌فروشان را برای فعالیت در مکان جدید ترغیب کنیم.
محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا 15متری پاسرو را با همکاری شهرداری گرگان به‌عنوان خیابان غذا احیا کنیم.
او تصریح کرد: ساماندهی بازار نعلبندان نیاز به هم‌افزایی و همکاری بین بخشی دارد و اگر این مشارکت نباشد مطمعنا هیچ راهکاری اجرایی نخواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان عنوان کرد: با توجه به عقبه تاریخی بازار نعلبندان نیازمند توجه ویژه است که دراین‌بین بازاریان و کسبه نقش پررنگی خواهد داشت.
در ادامه این جلسه مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان نیز گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته دست‌فروشان فعال در سطح شهر نیز می‌بایست مالیات بپردازند.
قربان حاجی‌مشهدی عنوان کرد: معافیت‌های مالیاتی خوبی برای صنوف مختلف در قانون پیش‌بینی‌شده است که بازاریان و کسبه می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل امور مالیاتی استان و دریافت مشاوره از شرایط این معافیت‌ها مطلع شوند.
او تأکید کرد: اداره‌کل امور مالیاتی استان آمادگی دارد تا قبل از 10 تیرماه که آخرین‌مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی است با حضور در بازار نعلبندان گرگان مسائل و مشکلات مالیاتی کسبه و بازاریان را بررسی و رفع کند.
در پایان این جلسه فرماندار شهرستان گرگان گفت: مکانی که برای ساماندهی دست‌فروشان در سطح شهر در نظر گرفته می‌شود می‌بایست به لحاظ دسترسی و موقعیت برای حضور مردم و دست‌فروشان جذاب باشد.
اسماعیل نادری تصریح کرد: ساماندهی دست‌فروشان مسئله مهمی است که تلاش می‌کنیم تصمیمات خوبی در این رابطه اتخاذ شود.
او بیان کرد: حفظ بازار تاریخی نعلبندان به‌عنوان هویت شهر و مهم‌تر از آن رفع مسائل و مشکلات کسبه برای ما بسیار اهمیت دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری گرگان نیز در بخشی از این جلسه گفت: در محله پاسرو نزدیک به 90 دست‌فروش شناسایی‌شده توسط شهرداری مشغول فعالیت هستند.
احمد سالاری تصریح کرد: شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند در راستای ساماندهی دست‌فروشان اقدام کند و حتماً باید اقدامات در این زمینه با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های عملیاتی شود.
او بیان کرد: در خیابان امام خمینی(ره) گرگان بیش از 150 دست‌فروش مشغول فروش محصولات هستند.
معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: برای ساماندهی دست‌فروشان می‌توانیم مکان‌هایی را در سطح شهر در نظر بگیریم و زیرساخت موردنیاز آن را نیز فراهم کنیم.
در این جلسه تعدادی از بازاریان و کسبه بازار تاریخی نعلبندان گرگان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها