رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد:

عملیات اجرایی ساخت ایستگاه پمپاژ اکوپارک کویری یزد آغاز شد

لزوم مدیریت یکپارچه برای اجرای طرحهای شهری

یزد- شهرداریزد در مورد تعلل در اجرای برخی طرحهای شهری، بر لزوم مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و گفت: متاسفانه در شرایطی قرار داریم که دچار فرسودگی شبکه فاضلاب و مشکلاتی در شبکه آبرسانی هستیم و این در حالیست که با مشکلات دیگری مانند فرسودگی آسفالت معابر نیز مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۴۱۲۸۶۵
نویسنده کاظم صادقپور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در نشست خبری درخصوص مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: با گسترش شهرها و توسعه خدمات شهری مراکز و سازمانهای متعددی برای تسریع در ارائه امور تشکیل شده است.

وی با بیان این‌که قانونی در کشور برای مدیریت یکپارچه وجود ندارد، افزود: به نظر می‌رسد یکی از دلایل تصویب نشدن طرح های مدیریت یکپارچه شهری، علاقه مدیران به بروکراسی اداری است.

شهردار یزد گفت: خیلی از معابر نیازمند آسفالت هستند ولی به دلیل لزوم ارائه خدمات دیگری مانند اصلاح شبکه فاضلاب و اجرای رینگ آب شهر با اجرای ۱۷۰ کیلومتر اجرای شبکه و اتصال ۱۷۰ هزار مترمکعب مخازن مجبور به هماهنگی و مدیریت فعالیتهای شهری هستیم.

محی الدینی خاطرنشان کرد: معابر سطح شهر براساس میزان ترددها با کیفیتهای مختلف روکش آسفالت خواهند شد.

وی از نیاز شش هزار میلیارد تومان برای ساماندهی آسفالت معابر شهر خبر داد و گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای این منظور لحاظ شده است ولی در تلاش برای تامین منابع مالی دیگری در این بخش نیز هستیم تا معابر را براساس ضرورت مرمت کنیم.

شهردار یزد در ادامه با بیان این‌که شهرداری ۲۳ خدمت مختلف را به مردم ارائه می‌کند که در قانون به عهده آن سپرده نشده است، گفت: طرح حکمرانی مردمی از جمله برنامه‌های در دستور کار است که باید با در نظر گرفتن بسیاری از موضوعات شهری تصویب و ابلاغ شود.

وی در خصوص مسائل ترافیکی نیز خاطرنشان کرد: امسال برنامه ویژه‌ای برای ساخت پارکینگ‌های عمومی داریم‌ و قرار است این مهم در پنج منطقه شهری ایجاد شود.

شهردار یزد در مورد ناوگان حمل و نقل شهری اظهار داشت: نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای ناوگان حمل و نقل عمومی یارانه داده‌ایم وطی یک سال گذشته حدود هفت میلیارد تومان بلیط فروشی در ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است.

وی خرید ۹۵ دستگاه ون و ۲۹ دستگاه اتوبوس از جمله اقدامات انجام شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد تاکنون ۹ دستگاه اتوبوس تحویل شده که هنوز هم راه‌اندازی نشده است.

شهردار یزد در ادامه با بیان این‌که امسال ۵۰۰ دستگاه تاکسی شهری در این شهر میراث جهانی نوسازی می‌شود، گفت: بنا داریم برای انجام این مهم زمینه پرداخت تسهیلات مناسب و ارزان قیمت را ایجاد کنیم.

محی‌الدینی صدور مجوز واردات خودرو برای ناوگان حمل و نقل عمومی را از جمله پیشنهادات شهرداری‌ها به وزارت کشور دانست و بیان کرد: امیدواریم با رضایت معاون اول رئیس جمهور و دیگر مسئولان ارشد کشوری این مهم محقق شود.

وی با بیان این‌که سیل‌های اخیر آسیب جدی به آسفالت معابر یزد زده است، تأکید کرد: برای ساماندهی آسفالت معابر یزد به شش هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی نیاز داریم.

شهردار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وجود ۵۳ ساختمان ناایمن در این شهر میراث جهانی، خاطرنشان کرد: شهرداری تنها دستگاه متولی ساختمان‌های ناایمن نیست و باید با اصلاح قوانین مربوطه فرآیند ساخت‌وسازهای ناایمن با همکاری دیگر دستگاه‌های نظارتی و اجرایی متوقف و ساماندهی شود.

محی‌الدینی در خصوص طرح فاضلاب خانگی در شهر یزد، گفت: طبق نظر کارشناسان زمین بهترین تسویه کننده فاضلاب شهری است و شهر یزد به هیچ عنوان نیازی به فاضلاب خانگی ندارد.

وی ایجاد طرح فاضلاب شهری را فقط برای خروج فاضلاب‌های شیمیایی واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهر مناسب دانست و بیان کرد: مناطقی از شهر یزد هستند که منازل مسکونی روی زمین سنگی بنا شده و امکان تسویه طبیعی فاضلاب وجود ندارد و ما قصد داریم طرح فاضلاب شهری را در آن مناطق اجرایی کنیم.

شهردار یزد با بیان این‌که بالغ بر شش میلیون مترمکعب آب برای مصارف فضای سبز مصرف می‌شود، گفت: بنا داریم با تقویت فرآیند شبکه پسأب شهری این مهم را کاهش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها