مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد:

مجموعه فرهنگی و ورزشی در محله فاطمیه گازرگاه یزد ایجاد می‌شود

یزد- مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از محله گازرگاه یزد، گفت: مجموعه فرهنگی و ورزشی در محله فاطمیه گازرگاه یزد ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۷۰۸۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، علیرضا نقوی در بازدید از محله گازرگاه با اشاره به بازدید از از این محله تاریخی، اظهار داشت: در روزهای اخیر دو بازدید به همراه ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد، اعضای شورای اسلامی شهر یزد، احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، معاونین فرماندهی سپاه الغدیر استان، معتمدین و هیئت امنای مسجد فاطمیه محله گازرگاه و پایگاه بسیج از این محله داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در این بازدیدها قرار براین شد در جهت رفع مشکلات محله در دو نقطه بحث تعریض گذر با هماهنگی میراث و طبق ضوابطی که مخصوص مسائل بافت تاریخی است اقدام لازم انجام شود.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد تصریح کرد: برای این منظور تصمیم بر این شد که نسبت به آزادسازی و تعریض گذر و ایجاد پارکینگ درون محله ای برای شهروندان اقداماتی انجام شود.

نقوی افزود: در کنار این موضوع برای افزایش سرانه ورزشی و فرهنگی سطح شهر و اختصاصی محله گازرگاه هم بازدیدی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس موضوع فضاهای ورزشی و فرهنگی این محله، مقرر شد با قید فوریت و به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و پس از آماده شدن طرح و کسب موافقت ذیصلاح نسبت به ایجاد مجموعه فرهنگی و زمین ورزشی محله فاطمیه گازرگاه هم اقدام شود.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: تمامی فعالیت‌هایی که در بافت تاریخی یزد انجام می شود باید مطابق با ضوابط مربوط به بافت های تاریخی باشد و به همین دلیل هماهنگی لازم برای این منظور با میراث فرهنگی انجام می شود.

نقوی افزود: تاکنون هم در بخش های مختلف بافت تاریخی شهر یزد که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، اقدامات شایسته ای انجام شده و علاوه بر عملیات‌های عمرانی، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی خوبی برای استفاده اهالی این محلات ایجاد شده است.

شهرداری یزد تنها شهرداری در سراسر کشور است که منطقه ویژه بافت تاریخی و با این عنوان دارد و این موضوع به دلیل ثبت جهانی بخشی از بافت تاریخی ارزشمند یزد انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها