مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی:

منابع طبیعی آذربایجان شرقی با کمبود نیرو مواجه است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای کنترل و رصد عرصه های تحت مدیریت با کمبود نیرو مواجه هستیم، گفت: برای حفاظت مطلوب‌تر از اراضی منابع طبیعی استان نیازمند افزایش نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری هستیم.
کد خبر: ۱۴۰۴۳۱۷

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: سیروس داودی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه برای هر ۲ هزار هکتار جنگل بر اساس استانداردها دست کم باید یک نیروی حفاظتی و برای ۳۰ هزار هکتار مرتع یک نیروی حفاظتی را به کار بگیریم، اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون نیروی حفاظتی در جنگل ها و مراتع استان کم است و ما مجبور به استفاده از نیروهای دیگر بخش های منابع طبیعی استان هستیم تا بخشی از این کمبود را مرتفع کنیم.

داودی گفت: در مجموع ۱۷۲ نفر نیروی حفاظتی برای حراست از ۲.۴ میلیون هکتار از جنگل ها و مراتع استان، نیاز است که این امر نیازمند مساعدت دولت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت حفاظت از منابع طبیعی استان و نقش آن در توسعه پایدار، ضروری است با تامین اعتبار و صدور مجوزهای لازم، نسبت به کارگیری نیروهای حفاظتی برای حراست از جنگل ها و منابع طبیعی آذربایجان شرقی اقدام شود.

وی اظهار کرد: حفاظت از عرصه و اعیان منابع طبیعی اعم از جنگل ها و مراتع از وظایف اصلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است و بر همین اساس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی ۲.۴ میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی و ملی استان را در ۴۷ بلوک تقسیم بندی کرده و برای هر بلوک تدابیر حفاظتی تعیین کرده است.

داودی خاطرنشان کرد: در بلوک های مختلف منابع طبیعی استان گروه های گشت و کنترل خودرویی مجهز به سیستم ردیاب متمرکز در سامانه مانیتورینگ ناوگان خودرویی یگان حفاظت منابع طبیعی کشور برقرار است و همکاران ما به طور مداوم به گشت زنی در اراضی منابع طبیعی استان مشغول هستند.




newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها