رشد 53 درصدی شاخص های کشاورزی مازندران در دولت سیزدهم
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد ؛

رشد 53 درصدی شاخص های کشاورزی مازندران در دولت سیزدهم

بررسی مشکلات توسعه و افزایش خدمات در هفتمین شورای بخش کشاورزی هرمزگان

هفتمین شورای بخش کشاورزی هرمزگان در سال جاری با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در بندرعباس برگزار و مشکلات توسعه و افزایش خدمات با هدف تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان بررسی شد.
هفتمین شورای بخش کشاورزی هرمزگان در سال جاری با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در بندرعباس برگزار و مشکلات توسعه و افزایش خدمات با هدف تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان بررسی شد.
کد خبر: ۱۳۹۳۲۰۶

هرمزگان-جام جم انلاین-هفتمین شورای بخش کشاورزی هرمزگان در سال جاری با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در بندرعباس برگزار و مشکلات توسعه و افزایش خدمات با هدف تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان بررسی شد. 

 

هفتمین شورای کشاورزی استان هرمزگان در حالی در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی استان برگزار شد که سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان میزبان محمدعلی نصیری مشاور وزیر و رئیس سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی بود ، در این نشست ضمن معرفی ظرفیت ها، تشریح اقدامات انجام شده و بیان موانع و مشکلات توسعه بخش کشاورزی در استان توسط ریاست سازمان، مدیران کل ادارات تابعه و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان، فرایند توسعه و افزایش خدمات در این حوزه بررسی شد.

 

محمد علی نصیری مشاور وزیر جهاد کشاورزی در جمع مدیران دستگاه های متولی بخش کشاورزی استان با بیان اینکه هرمزگان استان با ظرفیت و بزرگی است، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت برای تعالی و پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و توسعه خدمت و رفاه بیشتر مردم استفاده کنیم.

 

وی در ادامه با درود به روح بنیانگذار کبیر انقلاب و تمامی شهدا بخصوص شهدای جهاد کشاورزی و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و همچنین آرزوی توفیق و سربلندی برای مقام معظم رهبری مطالب خود را با پرداختن به روایتی از امام صادق(ع) با این مضمون که برای بهشتیان چهار نشانه وجود دارد آغاز کرد.

 

مدیران در مواجهه با مراجعین با گشاده رویی رفتار کنند

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این حدیث یک حدیث مدیریتی است و من و شمای مدیر بایستی به آن پایبند باشیم، ادامه داد: اولین ویژگی اهل بهشت که باید در دنیا داشته باشند تا اهل بهشت شوند این است که باید دارای چهره های گشاده باشند، من و شمای مدیر شاید خیلی از مشکلات را نتوانیم حل کنیم اما چهره‌ گشاده را ارباب رجوع ها می‌پذیرند، ما در مواقعی حاضر نیستیم پاسخ درستی به ارباب رجوع بدهیم ،شاید مشکلی داشته باشد و قانع نشود، اما با همان ویژگی که حضرت صادق (ع) می‌فرمایند می توانیم خیلی از مشکلات مراجعین را حل کنیم.

 

زبان فصیح و گویا مهمترین ویژگی مدیران موفق است

 

نصیری به دومین ویژگی اهل بهشت در روایت امام صادق (ع)اشاره کرد و گفت: زبان فصیح و گویا دومین ویژگی بهشتیان است و بنده اعتراف می کنم در وزارت کشاورزی نتوانسته ایم حق خود را بگیریم و این به واسطه آن است که آنگونه که باید مطالب را با فصاحت کلام بیان نکرده ایم.

 

وی در ادامه خطاب به حاضرین در شورای کشاورزی استان تصریح کرد: شما به عنوان مدیران عالی این سازمان در جلسات مختلف شرکت دارید، بایستی بخش کشاورزی را آنچنان که هست با بیان ظرفیت های آن معرفی و حساسیت هایش را مرتفع سازید، من و شما این توانایی را داریم که جایگاه حساس جهاد کشاورزی را ارتقاء دهیم.

 

مدیران مهربان دیگران را در توفیقات سازمان سهیم می‌دانند

 

نصیری سومین ویژگی اهل بهشت از زبان امام صادق (ع) را داشتن قلب مهربان عنوان کرد و افزود: مدیران باید با مجموعه تحت امر و ارباب رجوع سازمان، مهربانانه رفتار کنند؛ توصیه بنده به مدیران این بوده که یک اصل را در قالب یک تصویر روی دیوار اتاق خود نصب کرده و به عنوان تئوری توجه و محبت نگاه کنند؛ شما به هر کس توجه و محبت کردید چه به خانواده‌ یا کارمند خود قطعا اثرش را خواهید دید، مدیری در واقع مدیر است که موفقیت را بین خود و دیگران تقسیم کند، شاید این کار را خودتان شخصا پیگیری و تلاش کردید تا به آن دست یافته اید اما بهتر است سهم موفقیت را بیشتر کرده تا آدمهای دیگری از این موفقیت بهره مند شوند، قطعا اثرات آن بیشتر خواهد بود.

 

تسهیل بخشی و افزایش خدمت نشانه بارز مدیران موفق است

 

به گفته رئیس سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی چهارمین ویژگی اهل بهشت از زبان امام صادق (ع) داشتن دست دهنده کریم است، وی با بیان اینکه دست دهنده تنها به معنای این نیست که مشکل مالی دیگران را حل کنیم خاطرنشان کرد: قطعا بخشندگی کار بسیار مهمی است و سفارشات زیادی در این باره شده، اما توجه داشته باشیم درجایی که می‌توانیم کارها را تسهیل کنیم،  این کار می تواند خدمت رسانی به ارباب رجوع باشد، کار آن را به راحتی انجام دهیم، لزومی ندارد حتما وقت بگیرد از مدیر و ساعت ها پشت در بسته منتظر بماند تا مشکل آن را حل کنند.

 

نصیری در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از ریاست سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به جهت برگزاری جلسه، حضور در شورای بخش کشاورزی استان را باب خیری برای آشنایی بیشتر با ظرفیت های هرمزگان دانست و اذعان کرد: قطعا مطالب ارائه شده در این جلسه را به صورت دسته بندی شده برای ارزیابی و ارائه راهکار و تسریع در رفع مشکلات و توسعه بخش کشاورزی استان هرمزگان به مقام عالی وزارت انتقال خواهم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها