سفر به مشهد با قطار یا هواپیما؟

کد خبر: ۱۳۸۸۲۷۹

مردم برای سفر به مشهد، از طریق روش‌هایی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس به این شهر سفر می‌کنند. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند. پرطرفدارترین راه‌های سفر به مشهد از طریق رزرو قطار و هواپیماست. با هواپیما سریعتر به مقصد می‌رسید و با قطار سفری ارزانتر خواهید داشت و از مناظر در مسیر لذت خواهید برد. آیا شما هم برای یک سفر شگفت‌انگیز به مشهد هیجان زده‌اید؟ در جای درستی هستید! در این مقاله از سفرمارکت قصد داریم در مورد سفر به مشهد از طریق هواپیما و قطار صحبت کنیم.

 

سفر به مشهد با قطار

 ایستگاه قطار مشهد یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های راه آهن ایران است. معماری ایستگاه راه آهن مشهد از کاخ‌های باستانی ایرانی الهام گرفته شده است. بسیاری از مردم به دلایل مختلفی مانند راحت‌تر بودن، برنامه‌ریزی یک سفر اقتصادی، ایمنی بیشتر یا آسیب کمتر به محیط زیست، سفر با قطار را انتخاب می‌کنند. ایستگاه قطار مشهد یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های ایران است. ایستگاه راه ‌آهن مشهد روزانه حدود ۴۵۰۰۰ نفر را به نقاط مختلف کشور جابه‌جا می‌کند. حال می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد مقاصد پرطرفدار قطار از مشهد، مدت زمان سفر قطار، قیمت بلیط قطار و موارد دیگر را بررسی کنیم. اگر قصد دارید با قطار به مشهد سفر کنید، باید چند روز قبل بلیط قطار از سفرمارکت رزرو کنید.

 

سفر به مشهد با قطار یا هواپیما؟

خدمات و امکانات در ایستگاه قطار مشهد

خدمات عمومی بسیاری در ایستگاه قطار مشهد برای آسایش مسافران وجود دارد. برخی از امکانات در زیر ذکر شده است؛

  • مرکز اطلاعات
  • مینی سوپرمارکت
  • صندوق امانات
  • فروشگاه های سوغات
  • چرخ دستی بار
  • نمازخانه
  • سوکت برق
  • رستوران
  • تلفن همگانی
  • توقفگاه خودرو
  • بوفه
  • توالت
  • دستگاه خودپرداز
  • وای فای

 

موقعیت ایستگاه قطار مشهد

ایستگاه راه آهن مشهد در میدان راه آهن مشهد واقع شده است. با استفاده از تاکسی یا اتوبوس‌های شهری می‌توانید به میدان راه آهن بروید.

 

قطارهای مشهد تهران

هر روز چندین قطار از مشهد به سمت تهران حرکت می‌کنند. قطارها در ساعات مختلف شبانه‌روز در ایستگاه قطار مشهد رفت‌وآمد می‌کنند. برای سفر بین مشهد و تهران می‌توانید کوپه ۶ تخته، کوپه ۴ تخته و قطارهای اتوبوسی را انتخاب کنید. در راه آهن مشهد تهران گزینه‌های مختلفی برای شما وجود دارد. اگر می‌خواهید سفری مجلل، می‌توانید در خرید بلیط قطار مشهد تهران، بلیط قطار فدک را رزرو کنید. گزینه‌های اقتصادی بیشتری مانند قطارهای کوپه ۶ تخته نیز وجود دارد. قطارهای پردیس که سریع‌ترین قطارهای ایران هستند در راه آهن مشهد تهران رفت‌وآمد می‌کنند. بسته به نوع قطار، مدت زمان سفر با قطار بین مشهد و تهران بین ۸ تا ۱۲ ساعت متغیر است. توجه داشته باشید که بسته به جدول زمانی قطار، ممکن است تمامی قطارها در تمامی ایستگاه های تعیین شده توقف نکنند.

 

در نزدیکی ایستگاه قطار مشهد کجا غذا بخوریم؟

اگر در اطراف ایستگاه قطار مشهد به دنبال رستوران هستید، می‌توانید به یکی از شعبات رستوران رضایی بروید. این رستوران در خیابان دریادل نزدیک میدان راه آهن است. رستوران رضایی غذاهای ایرانی مانند کوبیده و جوجه کباب سرو می‌کند. رستوران عابدین زاده یکی دیگر از رستوران‌های ایرانی است که با چند دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه راه آهن مشهد می‌توانید به آنجا برسید.

 

سفر به مشهد با هواپیما

یکی از بهترین راه‌ها برای سفر به مشهد، سر با هواپیماست. به خصوص اگر در مبداء سفر شما شهری است که از مشهد کیلومترها فاصله دارد، پرواز به مشهد بهترین راه است. با استفاده از هواپیما برای سفر به مشهد، زودتر به این شهر می‌رسید. به علاوه امکانات هواپیما بیشتر از قطار و اتوبوس است. بهترین قیمت‌ها و شرکت‌های هواپیمایی تنها با یک کلیک با شما فاصله دارند. اگر به دنبال بلیط پرواز آنلاین هستید یا برای یافتن بلیط لحظه آخری عجله دارید، می‌توانید مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید. برای سفر به مشهد، شما انتخاب زیادی از بلیط‌های هواپیما را از خطوط هوایی استاندارد و کم هزینه دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید به راحتی بلیط‌های خود را برای این مسیر رزرو کنید. فراموش نکنید که اقامتگاه خود را قبل از بلیط پرواز مشهد را رزرو کنید.

 

سفر به مشهد با قطار یا هواپیما؟

اطلاعات فرودگاه بین المللی مشهد

فرودگاه بین‌المللی مشهد معروف به فرودگاه شهید هاشمی نژاد در ۶.۶۳ کیلومتری شمال شرقی شهر مشهد قرار دارد. حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا از مرکز شهر به فرودگاه برسید.

حمل و نقل عمومی:

مرکز شهر تا فرودگاه مشهد ۷ کیلومتر فاصله دارد و با وسایل نقلیه عمومی قابل دسترسی نیست.

تاکسی:

تاکسی سرویس ۲۴ ساعته از فرودگاه وجود دارد. از طریق تاکسی به هر نقطه از مشهد می‌توانید سفر کنید.

ایستگاه تاکسی و ایستگاه اتوبوس در خارج از ترمینال ورود فرودگاه قرار دارد.

پارکینگ خودرو

یک پارکینگ در فضای باز وجود دارد که حداکثر ۱۰۰۰ ماشین را در خود جای می دهد.

 

امکانات فرودگاه مشهد

  • رستوران و کافه
  • مغازه
  • دستگاه‌های خودپرداز
  • بانک‌ها
  • اداره پست
  • صرافی
  • تسهیلات کمک‌های اولیه
  • نمازخانه‌ها
  • دفتر انبار چمدان

 

خطوط هوایی

فرودگاه مشهد توسط ایرلاین‌های زیر ارائه می‌شود: ایر عربیا، هواپیمایی آتا، کاسپین ایرلاین، فلای دبی، ایران ایر، هواپیمایی آسمان ایران، ایران ایر تور، عراق ایرویز، جزیره ایرویز، کم ایر، کیش ایر، کویت ایرویز، ماهان ایر، معراج خطوط هوایی، عمان ایر، قطر ایرویز، هواپیمایی قشم، هواپیمایی ساها، هواپیمایی سپهران، تابان ایر، خطوط هوایی ترکیه، وینگ آو لبنان، هواپیمایی زاگرس.

 سایر خطوط هوایی ممکن است فقط به صورت بلیط چارتر مشهد یا فصلی به فرودگاه خدمات‌رسانی کنند.

 

بهترین زمان برای سفر از تهران به مشهد چه زمانی است؟

در راهنمای سفر به مشهد، یک دوره خوب از سال برای سفر، واقعاً به ترجیحات شخصی زیادی بستگی دارد. قیمت یکی از معیارهای اصلی است. وقتی صحبت از محبوبیت به میان می‌آید، بر اساس جستجوهای مشتریان، فروردین بهترین ماه برای پرواز به مشهد است. اگر ترجیح می دهید از فصل شلوغ دوری کنید و از شلوغی دور شوید ماه های آبان، أذر، اردیبهشت و شهریور ماه هایی هستند که جستجوی کمتری برای مسیر مشهد دارند.

 

بعد از پرواز کجا در مشهد اقامت کنیم؟

از آنجایی که مشهد میزبان مسافران زیادی است، در مورد هتل‌ها و اقامتگاه‌ها چیزهای زیادی برای ارائه دارد. با یک جستجوی سریع بهترین هتل‌های مشهد را می‌توانید بیابید. مطمئنا هتل مورد نظر خود را در بین هتل‌های مجلل مشهد خواهید یافت. هتل الماس دوم، هتل مدینة الرضا، هتل هما ۲ و هتل رویال درویشی از بهترین هتل‌های مجلل مشهد هستند. اگر چه اگر بودجه برای شما در طول سفر فاکتور مهمی باشد، هتل‌های ارزان و شیکی را نیز می‌توانید در مشهد پیدا کنید. هتل دیپلمات، هتل رضویه و هتل فردوسی، چند مورد از این هتل‌ها هستند.

 

سخن پایانی

مشهد، یکی از مهم‌ترین و بزرگترین شهرهای ایران است. وجود مرقد امام هشتم شیعیان، باعث محبوبیت بیشتر این شهر شده است. همچنین مشهد مقاصد سیاحتی و گردشگری متعددی دارد. به همین دلایل است که همواره متقاضیان فراوانی به دنبال تور ارزان مشهد به این شهر سفر می‌کنند. هواپیما و قطار، دو روش معمول سفر به مشهد هستند. در این مقاله از سفر مارکت در مورد سفر با هواپیما یا قطار به مشهد صحبت کردیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها