دشمنان به كمك رسانه به ایران فشار می‌آورند تا مانع پیشرفت كشور شوند

شمس دولت‌آبادی با بیان اینكه دشمنان به كمك رسانه به ایران فشار می‌آورند تا مانع پیشرفت كشور شوند، گفت: آنها تا چند سال پیش به دنبال تغییر رفتار ایران بودند؛ اما از چند سال پیش‌ازاین موضوع ناامید شدند و تمركز خود را روی براندازی گذاشتند.
کد خبر: ۱۳۸۳۹۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی چرایی و چگونگی امنیتی‌سازی مقوله‌های اجتماعی توسط دشمن و با حضور امین صبحی كارشناس مسائل سیاسی و رسانه در استودیو و دكتر محمود شمس دولت‌آبادی استاد دانشگاه پشت خط تلفن به روی آنتن رفت.

امین صبحی از تلاش رسانه‌های خارجی برای تبدیل كردن مطالبات اجتماعی به مطالبات سیاسی گفت و بیان كرد: آن‌ها همچنین سعی دارند مطالبات سیاسی را به یك طلبكاری اجتماعی تبدیل كنند. مطالبات اجتماعی معمولاً در یك فضای دموكراتیك مطرح می‌شود فارغ از اینكه مطالبه‌گرها به خواسته خود دست یابند یا خیر.

ورود معترض اجاره‌ ای؛ نادیده‌گرفته‌شدن خواسته اصلی مردم

وی با اشاره به مشكلات و چالش‌هایی كه در كشور وجود دارد، تصریح كرد: در هنگام بیان مطالبات اجتماعی، یكسری معترض اجاره‌ای وارد میدان می‌شوند درحالی‌كه خیلی از آنها اساساً سنخیتی با موضوع مطالبات اجتماعی ندارند. نتیجه چنین برخوردی نادیده‌گرفته‌شدن خواسته اصلی مردم است و این اتفاقی است كه در ناآرامی‌های اخیر و بعد از فوت خانم مهسا امنیتی رخ داد.

این كارشناس مسائل سیاسی و رسانه درعین‌حال با تصریح بر این موضوع كه هركسی به‌عنوان معترض به خیابان آمده است معترض اجاره‌ای نیست، اظهار كرد: این اعتراضات در شرایطی به وجود آمد كه ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفته است؛ مدتی قبل آقای رئیسی به اجلاس شانگهای رفته بود و در آن ایام خانم امینی در بیمارستان بستری می‌شوند. وقتی رئیس‌جمهور در نیویورك قرار دارد مسئله فوت ایشان مطرح و آن حاشیه‌ها ایجاد می‌شود.

حاشیه‌سازی از داخل كشور در بزنگاه گشایش‌های اقتصادی و سیاسی!

وی افزود: در حقیقت در زمانی كه در اجلاس شانگهای حضور داریم و می‌خواهیم گشایش‌های اقتصادی و سیاسی را رقم بزنیم، شاهد حاشیه‌سازی از داخل كشور هستیم و اتفاقی رخ می‌دهد. نمی‌خواهیم بگویم این ماجراها از قبل برنامه‌ریزی شد؛ اما درهرصورت به‌عنوان «case» ایجاد شد؛ زیرا مهسا امینی همه ویژگی‌ها را داشت؛ خانم بود، اهل‌سنت بود، كرد بود، دانشجو بود و دارای مواردی بود كه توانست تمام شاخه‌های لازم را فعال كند.

صبحی از ضعف در اطلاع‌رسانی‌ها انتقاد كرد و افزود: بهتر بود دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز دراین‌خصوص اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف‌تری داشتند؛ زیرا رسانه نمی‌تواند بر اساس شنیده‌ها و دیده‌های خود عمل كند.

در ادامه محمود شمس دولت‌آبادی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینكه در همه جوامع و ملت‌ها، جامعه در برابر برخی تغییرات واكنش نشان می‌دهد، گفت: این موضوع در همه جوامع درحال‌توسعه یك امر طبیعی محسوب می‌شود.

وی درعین‌حال با تصریح بر اینكه ایران دارای شرایط ویژه‌ای است، اظهار كرد: ضمن اینكه تحولات اجتماعی در آن در حال صورت گرفتن است یك جبهه بسیار گسترده‌ای از دشمنان وجود دارند كه مقابل پیشرفت و تغییرات كشورمان صف‌آرایی دارند و از روش‌های مختلفی هم استفاده می‌كنند.

این استاد دانشگاه با اذعان به وجود مشكلات در حوزه‌های شفاف‌سازی، آگاه‌سازی و آموزش جامعه برای ایفای نقش رسانه‌ها در تنویر افكار عمومی بیان كرد: این مشكلات در شرایط بحرانی بروز و ظهور پیدا می‌كنند؛ اما نباید فراموش كنیم كه پدیده‌های اجتماعی وقتی از ماهیت خودشان خارج می‌شوند دارای یك وضعیت خاص به دلیل دخالت‌های بیگانگان می‌شوند.

وی از سرمایه‌گذاری بسیار گسترده رسانه‌های بیگانه دشمنان علیه ایران گفت و اظهار كرد: آنها از این طریق هر نوع مطالبه اجتماعی را امنیتی می‌كنند تا شرایط را برای بهره‌برداری علیه ایران و در راستای اهداف خود مهیا كنند.

شمس دولت‌آبادی یادآور شد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاكنون هرگونه مطالبات اجتماعی كه صورت‌گرفته است، دشمنان با دخالت‌های خودشان سعی كردند بر آن تأثیر بگذارند و در این مسیر با جنگ، كودتا، دخالت‌های مستقیم بیگانگان و تجزیه‌طلبی این كار را انجام داده‌اند.

فشار دشمن با كمك رسانه‌ها برای ممانعت از رشد و پیشرفت ایران

وی با بیان اینكه دشمنان به كمك رسانه‌ها به جامعه ایران فشار می‌آورند تا مانع رشد و پیشرفت ایران شوند گفت: آنها تا چند سال پیش به دنبال تغییر ماهیت و تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران بودند تا تابع نظام غرب شود؛ اما از چند سال پیش كاملاً از این موضوع ناامید شده‌اند و تمام تمركز خود را روی براندازی گذاشته‌اند.

این استاد دانشگاه افزود: آنها در این راستا سعی می‌كنند هرگونه مطالبه و اعتراض صنفی را تبدیل به شرایط امنیتی كنند. آنها نه فقط با امنیتی‌سازی بلكه با جنگ نرم، دروغ و بهتان سعی می‌كنند وضعیتی را با دخالت بیگانگان و نفوذ عوامل خرابكار به درون اجتماع، فراهم بیاورند كه منجر به اغتشاش شود.

هشدار به نیروهای امنیتی؛ عمل ناپخته پروژه كشته‌سازی را رقم می‌زند

وی با تصریح بر اینكه اگر نیروهای امنیتی ناپخته عمل كنند و پروژه كشته‌ سازی رقم بخورد، اصلی‌ترین استفاده را رسانه‌های بیگانه خواهند كرد، گفت: در حادثه اخیر كه زندان اوین رخ داد، آنها ادبیات سینما ركس آبادان را مطرح كردند؛ زیرا آنها تلاش دارند یك شرایط امنیتی در فضای كشور ایجاد شود تا بتوانند از آن علیه جامعه استفاده كنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها