مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه؛

۵ بلای طبیعی که کرمانشاه را تهدید می‌کند

غلامرضا شهبازی به مناسبت روز کاهش اثرات بلایای طبیعی (۲۰ مهر)، ایران و به تبع آن استان کرمانشاه را از جمله مناطق با امکان بالای بروز بالایای طبیعی اعلام کرد و گفت: بسیاری از مخاطراتی که در جهان شناسایی شده در ایران و کرمانشاه رخ می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۸۳۰۵۸

جام جم آنلاین؛ مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه زلزله، سیل، خشکسالی، فرونشست و ریزگرد را پنج مخاطره اصلی در کرمانشاه دانست.

وی ادامه داد: از ۵۵ مخاطره‌ای که در کشور داریم، ۱۴ مخاطره اصلی و اولویت‌دار آن در کرمانشاه شناسایی شده که اصلی‌ترین آنها شامل زلزله، سیل، خشکسالی، فرونشست و گرد و غبار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه آتش‌سوزی، آفات و بیماری‌های گیاهی، بیابان زایی، آلودگی صوتی، حوادث جاده‌ای، سرما و … را از دیگر بحران‌های طبیعی دانست که در کرمانشاه شناسایی شده است.

شهبازی چهار عامل اصلی از جمله تاریخچه (سوابق تکرار مخاطره)، آسیب‌پذیری( میزان آسیبی که به جمعیت تحت تاثیر وارد می‌شود)، میزان تهدید و احتمال وقوع را معیارهای اصلی اولویت‌بندی بلایای طبیعی برشمرد و تاکید کرد: با شناسایی و اولویت بندی این بلایای طبیعی، متناسب با هریک از آنها راهکار و برنامه تدوین شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع در استان کرمانشاه دو سند برای مقابله با بحران‌ها و حوادث طبیعی تدوین شده که شامل سند “آمادگی و پاسخ به بحران” و سند “کاهش خطر در حوادث و سوانح” می‌باشد.

به گفته مدیرکل بحران استان کرمانشاه، این دو سند تدوین و در ستاد بحران استان تصویب شده و برای تایید نهایی به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده است.

شهبازی کرمانشاه را از استان‌های پیشتاز در زمینه تدوین این اسناد دانست و ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر شاهد نهایی شدن این دو سند باشیم.

وی معتقد است، با تایید نهایی این دو سند برای مقابله با هر بحران و بلای طبیعی یک نقشه راه و برنامه مدون داریم و دیگر خبری از روش‌های سلیقه‌ای و یا آزمون و خطا نخواهد بود.

مدیرکل بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه این اسناد دارای برش شهرستانی هم هستند، اضافه کرد: به علاوه نقش هر دستگاه و بخش نیز درباره هر بحران چه در بعد پیشگیری، چه وقوع بحران و چه پس از آن مشخص شده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها