زندگینامه پردردسر

در حالی که سازندگان مجموعه «مایک» آن را برای پخش در یکی دو ماه آینده آماده می‌کنند، مایک تایسون قهرمان سابق دنیای بوکس می‌گوید در زمان تولید این مجموعه با او مشورتی نکرده‌اند و وی از حاصل کار راضی نیست.
کد خبر: ۱۳۸۰۰۳۶
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه ورزش

این بوکسور سنگین وزن در رابطه با درام ورزشی که درباره زندگی‌اش ساخته شده، چنین می‌گوید: «هیچ حمایتی از مجموعه نمی‌کنم. قبل از این و زمانی که کار تولید آن را شروع کردند نسبت به تولید آن معترض و جزو اولین انتقادکنندگان به ساختش بودم. با آن‌که این مجموعه را ندیده‌ام و در جریان تولیدش هم نبوده‌ام، با اطمینان می‌گویم که سازندگانش داستان زندگی مرا دزدیده‌اند. نمی‌دانم قانون حق تالیف (کپی رایت) کجاست و سازندگان مایک چگونه به خود اجازه داده‌اند بدون کسب اجازه از من دست به چنین کاری بزنند. آن‌ها بابت ساخت مجموعه‌ای در رابطه با زندگی من، حتی یک دلار هم به من پرداخت نکرده‌اند!»

در مجموعه مایک، تروانته رودس که دستی هم در دنیای ورزش دارد نقش مایک تایسون را بازی کرده است. به گفته تهیه‌کنندگان مجموعه، داستان آن به فراز و نشیب‌های زندگی خانوادگی و حرفه‌ای این بوکسور می‌پردازد. تایسون در دوران حرفه‌ای ورزش خود، چند بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد و دوباره با اوج و فرود‌های زیادی روبه‌رو شد. ظاهرا این بوکسور باسابقه نگران آن است که سازندگان مجموعه بیش از آن‌که به نمایش موفقیت‌های او بپردازند، به جنبه‌های مربوط به شکست‌هایش توجه داشته باشند. با این حال، تایسون در بیانیه‌اش خطاب به تماشاگران مجموعه‌های تلویزیونی می‌گوید: «اجازه ندهید تهیه‌کنندگان مایک شما را گول بزنند. حمایت من پشت سر آن‌ها نیست. اکنون سال ۱۸۲۲ و دوران حجر نیست. ما در سال ۲۰۲۲ زندگی می‌کنیم و مردم خیلی زود و راحت از واقعیت‌های پشت پرده سردر می‌آورند. نوع تولید مجموعه مرا یاد دوران بردگی می‌اندازد. برخی تهیه‌کنندگان و سازندگان مجموعه‌های تلویزیونی خیال می‌کنند برده‌دار هستند و تماشاگران و چهره‌های شاخص و سرشناس حکم برده‌شان را دارند و آن‌ها می‌توانند بردگان خود را به هر سمتی که می‌خواهند ببرند. من علیه این اقدام غیرقانونی آن‌ها شکایت می‌کنم.»

کارن گیست، خالق مجموعه بدون هیچ اشاره‌ای به ادعا‌ها و تهدید‌های تایسون در واکنش به اظهارات او گفته است: «قصد ما تنها تعریف بی‌طرف و بی‌غرض داستان زندگی آدمی است که در زندگی‌اش با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو شد و می‌خواهیم تماشاگران ببینند او چگونه با تمام این مشکلات و سختی کنار آمد. حالا این تصمیم تماشاگران است که درباره تایسون قضاوت کنند و بگویند درباره آن چه فکر می‌کنند.»
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها