معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت؛

گردهمایی قرآنیان همزمان با روز قرآنی

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

تلاش برای رفع موانع موجود بر سر راه‌اندازی موزه صنعت چاپ تبریز ادامه دارد

معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش و پیگیری لازم برای رفع موانع موجود بر سر راه اندازی موزه صنعت چاپ تبریز ادامه دارد.
کد خبر: ۱۳۷۸۸۳۷
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی، حسن گلی در بازدید از چاپخانه صنوبر تبریز به مناسبت روز ملی صنعت چاپ، افزود: این موزه یادآور دیرینه قابل افتخار صنعت چاپ تبریز خواهد بود و برای تداوم پیشتازی تبریز در این عرصه باید به فکر ایجاد شهرک صنعتی چاپ جهت حل مشکل مجموعه‌های چاپ استیجاری بود.
 
وی با اشاره به پیشینه‌ غنی و قدرتمند صنعت چاپ در آذربایجان‌شرقی و تبریز، اظهار داشت: این پیشینه‌ غنی و قوی باید نصب العین اهالی حوزه چاپ شده و زمینه را برای رشد و تعالی و بالندگی این صنعت در استان فراهم کند تا تبریز همچنان به عنوان قطب صنعت چاپ در کشور مطرح باشد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: حوزه فرهنگ و هنر بدون صنعت چاپ قابل تصور نیست و درهم تنیدگی عمیقی بین فرهنگ و صنعت چاپ وجود دارد چراکه هر فعالیت فرهنگی و هنری برای عرضه نیازمند صنعت فاخر و تاثیرگذار چاپ است.

گلی، ادامه داد: با اندک تاملی در این حوزه به جرات می‌توان گفت تمام صنایع به نوعی با صنعت چاپ در ارتباط بوده و پویایی و نشاط خود را وامدار این هنر- صنعت هستند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و معیشت تعداد قابل توجهی از فعالان فرهنگی،‌ هنری و رسانه‌ای با صنعت چاپ گره خورده است بر لزوم شناسایی و حل مشکلات این حوزه تاکید و یادآوری کرد: لازم است در این ارتباط هماهنگی‌هایی با سیستم بانکی استان جهت تامین نقدینگی مجموعه‌های چاپ بعمل آید.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به رشد چشمگیر صنعت چاپ در سطح جهانی،‌ گفت: فعالان و دست‌اندرکاران حوزه چاپ با همراهی نهادهای متولی این حوزه باید زمینه به روز کردن این صنعت در استان را فراهم کنند تا صنعت چاپ ایران و به تبع آن صنعت چاپ تبریز همچون گذشته خوش درخشیده و در رقابت‌های جهانی و ملی حرفی برای گفتن داشته باشد.

گلی، بر لزوم ایجاد دانشکده چاپ در استان به منظور آموزش نیروی انسانی کارآمد و توانمند در این حوزه تاکید کرد و افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر و جوان و تازه نفس در عین بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان این عرصه می‌تواند در بالندگی صنعت چاپ استان موثر باشد.

وی بر نقش سازمان فنی و حرفه ای استان در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کرد تا پرچم صنعت چاپ به عنوان موتور پیشران حوزه فرهنگ در استان بر قله های موفقیت و تعالی به اهتزاز درآید.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از بخش های مختلف این چاپخانه بازدید و در جریان روند فعالیت های این چاپخانه‌ قرار گرفت و مدیر این واحد و عضو هیات تعاونی چاپخانه‌داران تبریز نیز توضیحاتی را در خصوص این صنعت و چالش های فراروی آن ارائه کرد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها