ادامه کار ایران در پنجره انتخابی جام جهانی بسکتبال

بدون ارسلان و بهنام مقابل استرالیا

انگار بردن ژاپن در پنجره انتخابی جام جهانی بسکتبال راحت ترین کار ممکن برای تیم ملی بسکتبال ایران بود.
کد خبر: ۱۳۷۷۷۸۹

 آسمان خراش های ایران از سری رقابت های چهارمین پنجره انتخابی جام جهانی در تالار بسکتبال آزادی رو در روی سامورایی ها قرار گرفتند و 79 بر 68 به برتری رسیدند و حالا یک دیدار بسیار مهم و سخت مقابل استرالیا دارند که روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

فرمول جام جهانی 2023

فرآیند انتخاب تیم های شرکت کننده در جام جهانی همچنان بدون تغییر است به این ترتیب که شش پنجره انتخابی در مدت زمانی 15 ماهه برگزار خواهد شد. در این مدت 80 تیم ملی در پنج قاره برای رسیدن به جام جهانی تقلا می کنند.

در پنجره انتخابی منطقه آسیا، تیم ملی بسکتبال ایران در گروه D با قزاقستان، بحرین و سوریه همگروه بود که در نهایت به عنوان تیم دوم از گروه صعود کرد.

هم اکنون تیم ملی بسکتبال ایران رده سوم گروه F را در اختیار دارد. استرالیا و چین در همین گروه اول و دوم هستند، ایران و قزاقستان در رده های سوم و چهارم قرار دارند و در نهایت ژاپن و بحرین هم که پنجم و ششم شده اند.

در جدول کلی منطقه آسیا ایران پنجم است. 16 تیم در این جدول حضور دارند و هشت تیم به پنجره بعدی صعود می کنند. ایران هم اکنون در رده پنجم قرار دارد.

دست های خالی ارمغانی

تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه رقابت‌های پنجره چهارم انتخابی جام جهانی بسکتبال 2023 روز دوشنبه میهمان استرالیا خواهد بود. این مسابقه در شهر بندیگو در ایالت ویکتوریای استرالیا برگزار می شود. این مسابقه راس ساعت 13 آغاز خواهد شد.

اما در آستانه این دیدار اتفاق بدی افتاده و آن هم مربوط به مصدومیت ارسلان کاظمی می شود. او تیم ملی را همراهی نخواهد کرد و بر اساس آخرین اخبار شاید محمد حسن‌زاده به عنوان بازیکن جانشین کاظمی، عازم استرالیا شود.

مصدومیت ارسلان کاظمی از ناحیه گردن است. تیم ایران با ۱۱ نفر یعنی ترکیب ناقص به استرالیا رفت.

بهنام یخچالی هم برای همراهی تیم آلمانی اش یعنی ام بی سی بر اساس قانون چاره ای جز سفر به آلمان نداشت و او هم به استرالیا نمی رود. متین آقاجانپور جایگزین او شده است.

ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران می گویند دست هایش بسته نیست اما مگر غیبت ارسلان و بهنام شوخی بردار است؟

خلاصه دیدار بسکتبال ایران و ژاپن را در ادامه مشاهده کنید.

تعداد بازدید : 6
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها