خرید ۱۷۶ هزار تن گندم در لرستان
رئیس جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد:

خرید ۱۷۶ هزار تن گندم در لرستان

رئیس سازملان جهاد کشاورزی لرستان خبرداد:

613 میلیارد تومان طلب گندمکاران لرستانی پرداخت شد

خرم آباد-جام جم آنلاین-رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 128 هزار تن گندم تاکنون به صورت تضمینی در استان خریداری و 613 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است
خرم آباد-جام جم آنلاین-رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 128 هزار تن گندم تاکنون به صورت تضمینی در استان خریداری و 613 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است
کد خبر: ۱۳۷۳۲۶۸
به گزارش جام جم آنلاین لرستان، سید عماد شاهرخی  در جلسه ستاد تنظیم بازار بیان کرد: تاکنون 128 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته 101 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: مبلغ 613 میلیارد تومان از طلب کشاورزان به حساب آنان واریز شده و طبق دستور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی، طی هفته آتی همه مطالبات پرداخت و به روز خواهد شد.

وی عنوان کرد:  پیش بینی می شود خرید تضمینی گندم در لرستان امسال بین 170 تا 220 هزار تن باشد که با تحقق این میزان خرید، حدود 2 هزار و 300 میلیارد تومان به اقتصاد کشاورزی استان تزریق خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه مصرف آرد استان بیش از 260 هزار تن در طول سال است گفت: روزانه 733 تن آرد در شبکه‌های مصرف توزیع می شود که جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی نصب کارتخوان های هوشمند در نانوایی ها اجباری و تاکنون یک هزار و 350 واحد به این دستگاه ها مجهز شده است و 350 واحد دیگر به زودی تجهیز خواهد شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 100 هزار تن مرغ منجمد در کشور و میزان 2 هزار تن در استان ذخیره سازی شده است افزود: در حوزه گوشت قرمز نیر 60 تن ذخیره سازی صورت گرفته است و در اقدام حمایتی دیگر خرید گوشت قرمز دامداران استان از روز شنبه با قیمت مصوب آغاز خواهد شد. 

وی همچنین گفت: در حال حاضر موجودی انبار کالاهای اساسی کشاورزی در استان رضایت بخش است و میزان 573 تن شکر، یک هزار و 51 تن برنج، پنج هزار و 300ذرت، 300 تن جو، 700 تن سویا، 2 هزار تن مرغ و 60 تن گوشت قرمز موجود است که در صورت نیاز به بازار عرضه خواهد شد.

 شاهرخی با اشاره به گذشت 60 روز از طرح مردمی سازی یارانه ها اظهار داشت:به همت همکاران و بانک کشاورزی، لرستان از حیث پرداخت تسهیلات این طرح رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داده است که در این راستا یک هزار و 960 متقاضی با رقم 228 میلیارد تومان از تسهیلات این طرح بهره مند شده اند.

وی همچنین عنوان کرد:570 هکتار دانه های روغنی کاملینا، 370 هکتار گلرنگ و 15 هکتار چغندر پاییزه در راستای صرفه جویی و کاهش در مصرف آب برای اولین بار در استان کشت شده است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها