نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه مشهد

بوستان‌ها مناسب‌ترین محل برای فرهنگ‌سازی هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد گفت: بوستان‌ها مناسب‌ترین محل برای فرهنگ‌سازی هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد گفت: بوستان‌ها مناسب‌ترین محل برای فرهنگ‌سازی هستند.
کد خبر: ۱۳۷۲۴۷۸
خراسان رضوی -جام جم آنلاین - آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی افزود: نهاد مقدس شهرداری خدمت‌گزارترین نهاد به مردم است و آن‌قدر که مردم از خدمات شهرداری برخوردار هستند از خدمات هیچ نهادی به این اندازه استفاده نمی‌کنند.وی با بیان اینکه هرروز که مردم از خانه بیرون می‌آیند، می‌بینند شهر تمیز است، زباله‌ها جمع‌آوری‌شده و با فضاهای سبز زیبا روبه‌رو می‌شوند و نشاط می‌گیرند، اظهار کرد: در کنار آن موضوعات ترافیکی از طرف شهرداری رسیدگی می‌شود و مردم با امنیت در خیابان با خودرو تردد می‌کنند و اگر خودرو ندارند وسایل حمل‌ونقل عمومی برایشان از سوی شهرداری فراهم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: در مجموع هر فرد از صبح تا شب که به خانه‌بر می‌گردد حداقل پنجاه خدمت از شهرداری دریافت می‌کند که در هیچ نهادی به این اندازه خدمت به مردم ارائه نمی‌شود.
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: اما با این‌ همه تلاش و خدمت هیچ نهادی به‌اندازه شهرداری مورد گلایه و مطالبه مردم نیست و مردم این‌همه خدمت را نمی‌بینند که این موضوع به دلیل مسائل فرهنگی است و نیاز به کار فرهنگی دارد، علت دیگر گلایه مردم از شهرداری این است که مردم بیشترین مراجعه را به شهرداری دارند و در مجموع معتقد هستم سخت‌ترین و پرفشارترین کارها مدیریت یک شهر است که بسیار خسته‌کننده است.
وی ضمن اشاره به اینکه ارائه خدمات متنوع، گسترده و مدیریت مالی آن در حالی‌که هیچ کمکی از جایی به شهرداری نمی‌شود و در مقابل شهرداری باید به برخی جاها و دولت نیز کمک کند مدیریت شهر را بسیار سخت و خسته‌کننده کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باید در میان این فشارها مدنظر قرار گیرد ارتباط با مردم و مردم‌داری است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهردار مشهد فردی جوان است اما به‌قدر چند سالمند تجربه داشته و دارای تدبیر است.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارهای شهرداری حفظ فرهنگ شهروندی است که تنها با چند برنوشته و روزنامه حل نمی‌شود تأکید کرد: معتقدم محل ساماندهی فرهنگی بوستان‌ها هستند، جایی که مردم اوقات فراغت خود را می‌گذرانند و اینجا است که کار فرهنگی اثر خودش را می‌گذارد البته منظور از کار فرهنگی در بوستان‌ها برگزاری روضه و منبر نیست بلکه این موضوع به اقدامات فرهنگی خاص خود نیاز دارد.
وی گفت: در مجموع فرهنگ شهر به دست شهرداری است و باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، شهردار مشهد و تمامی اعضای شورای شهر افرادی مومن انقلابی و متدین هستند که دغدغه و درد دین‌ دارند و نسبت به آن خود را متعهد می‌دانند لذا باید از نعمت و مسئولیتی که خدا به شما داده در راه ترویج دین و دین‌مداری استفاده کنید.
نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: در مجموع نکته‌ای که در کنار این‌ همه خدمت باید مورد توجه قرار بگیرد مردم‌داری در ناحیه، منطقه و خود شهرداری است و مدیریت شهری موفق خواهد بود که مردم‌دار باشد.
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه باید از همه امکانات برای گسترش فرهنگ دین در میدان وسیع فرهنگ‌سازی شهری در مشهدالرضا (ع) استفاده کرد اظهار کرد: بزرگ‌ترین شکرگزاری نعمت خدا این است که از همه امکانات برای ارتقای فرهنگ دینی مردم استفاده شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر، فضای سبز و بوستان‎ها در مشهدالرضا (ع) در اختیار مردمی قرار دارد که پس از کار و تلاش و امورات زندگی روزمره، برای تفریح و گذران اوقات فراغت خود به آن مراجعه می‌کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در این شرایط، منطق نادرستی وجود دارد که ثمربخشی امربه‌معروف و نهی از منکر را هم به وضعیت معیشتی مردم گره می‌زند اما اینکه آسیب‌های اقتصادی موجود در جامعه را بهانه‌ای برای رفتارهای خلاف شرع و اخلاق تلقی کنند، از اساس نادرست است زیرا امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک فریضه واجب می‌تواند با تمسک به راهکارهای مختلف و ابزارهای خلاقانه در جامعه اجرایی شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها