مسئول جهاد کشاورزی بخش مرکزی ساوه:

برداشت گندم از مزارع شهرستان ساوه

کشاورزان شهرستان ساوه ۱/۴ یک چهارم گندم استان مرکزی تقریبا ۶۰ هزار تن را تولید و برداشت می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۷۱۱۱۰

ساوه و زرندیه به گزارش جام جم آنلاین : گندمکاران ساوجی کار برداشت خوشه‌های طلایی گندم را که از اوایل خرداد ماه آغاز کرده تا پایان مرداد ماه ادامه خواهند داد، این کشاورزان زحمتکش امسال از هر هکتار زمین، ۴/۵ تا ۵ تن برداشت کردند.

صفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سالی ۲۲۵ هزار هکتار از اراضی استان مرکزی به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می‌شود تولید گندم امسال ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن باشد.

در ادامه سخنگو، کارشناس جهاد کشاورزی ساوه درباره برداشت گندم از اراضی آبی و دیم گفت: میانگین عملکرد گندم آبی ۴/۳ چهار و سه دهم تن در هر هکتار و در اراضی دیم هم با توجه به تنش‌های خشکی در سال زراعی جاری بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم در هر هکتار براورد می‌شود.
وی افزود: حدود ۱۲۰۰ نفر بهره بردار اعم از گندمکار و جوکار در شهرستان ساوه در حال برداشت محصول هستند.

برداشت گندم به صورت مکانیزه انجام می‌شود و ۵۰ دستگاه کمباین به صورت شبانه روزی در ساوه فعال هستند، دولت امسال قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده که نسبت به سال قبل بیش از دو برابر افزایش داشته است.

به گفته شریعتی، مسئول جهاد کشاورزی بخش مرکزی ساوه، از ابتدای فصل خرید، مقدار ۱۷ هزار تن گندم کشاورزان شهرستان ساوه خرید شده و خرید همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها