فرق فلاش تانک و فلاش والو در چیست؟

فلاش تانک ها که امروزه اغلب افراد آنها را با نام سیفون می شناسند، یکی از لوازم کاربردی می باشند که در سرویس های بهداشتی استفاده می شوند. البته باید بدانید که از لحاظ عملکرد فلاش تانک ها و سیفون ها بسیار با هم متفاوت می باشند. در این بخش قصد داریم هر آنچه که در خصوص این وسیله کاربردی باید بدانید را خدمتتان بیان داریم.
کد خبر: ۱۳۷۰۷۹۹

خوشبختانه امروزه انواع متفاوت فلاشتانک ها در بازار وجود دارند که شما بر اساس نوع طراحی سرویس بهداشتی خود می توانید از آنها بهره ببرید. فروشگاه اینترنتی لوکس سازان یکی از مراکزی می باشد که انواع متفاوت و بروزی از این وسیله را در اختیار شما قرار می دهد تا از آن بهره ببرید. این موارد نظر مثبت اغلب سلیقه ها را جلب می نمایند. اگر مایلید تا یک گزینه خوب برای خود خرید کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

فرق فلاش تانک و فلاش والو در چیست؟

نکات مهم خرید فلاش تانک

تعریفی از فلاش تانک و بررسی تاریخچه آن

فلاش تانک در واقع یک مخزن آب است که عموما در بخش انتهایی و پشت توالت ها نصب می شود. این مخزن یک بخش ورودی برای آب دارد و بخش خروجی آن نیز توسط یک لوله به کاسه توالت متصل می گردد. در گذشته نیز از این مورد برای خالی نمودن ضایعات به جای مانده در لوله ها و کاسه توالت استفاده می شد. البته این موارد از لحاظ ظاهری با آنچه امروز ما می شناسیم، تفاوت زیادی داشتند. گفته می شود، اولین فلاش تانک مورد استفاده، دارای قدمتی بیش از 2500 سال دارد. در تاریخ بریتانیا بیان شده است که الیزابت اول، نخستین فلاش تانک را در اختیار داشته است. پس از آن کم کم در فرانسه و ایتالیا نیز از این وسیله استفاده می گردید.

فلاش تانک براساس نصب به چند مدل تقسیم می شود؟

اگر بخواهیم فلاشتانک ها را دسته بندی کنیم، می توان در نظر داشت که فلاشتانک ها را بر اساس نصب به دو دسته روکار و توکار تقسیم بندی می کنند. روکار ها خود به چند بخش زمینی، توالت فرنگی، آنتی باکتریال و دو زمانه طبقه بندی می شوند. نصب این موارد آسان است و برای تعمیر آن نیز دردسر کمتری وجود دارد. البته باید در نظر داشته باشید که آنها به فضای بیشتری برای نصب نیاز دارند.

زمینی

عموما از این مورد برای توالت های ایرانی استفاده می شود و به دیوار وصل می شوند.

توالت فرنگی

این موارد عموما در پشت توالت های فرنگی نصب می شوند.

آنتی باکتریال

این موارد دارای لایه آنتی باکتریال می باشند که مانع نفوذ باکتری خواهند شد.

دو زمانه

این فلاش تانک ها از آب طی دو مرحله با دو حجم متفاوت استفاده می نمایند. لذا قدرت پاک شوندگی بهتری دارند.

فرق فلاش تانک و فلاش والو در چیست؟

ویژگی های فلاش تانک خوب

نمونه های توکار امروزی تر هستند. تمام بخش های این نمونه ها داخل دیوار نصب می شود و تنها می توان با فشار دادن دکمه، آب آن را تخلیه نمود. این گزینه ها نیز می توانند به صورت زمینی، تک پایه، نیم فریم و ... باشند. از جمله مزایای فلاش تانک های توکار می توان به اشغال فضای کم، ظاهری مدرن و صدای کم اشاره نمود. البته تعمیر و عیب یابی آنها دشوار تر است.

فلاش تانک و فلاش والو چه تفاوتی با هم دارند؟

تا به اینجا در خصوص فلاش تانک ها توضیحات لازم خدمتتان ارائه گردید. اما باید بدانید که برخی از نمونه های موجود در بازار دارای ویژگی های خاصی می باشند که آنها را متمایز می نماید. یکی از فلاش تانک هایی که ممکن است نام آن را بسیار شنیده باشید، فلاش های والو هستند. این موارد در محیط هایی که رفت و آمد زیادی وجود دارد، همچون توالت های عمومی بسیار کاربردی هستند. فلاش والو ها دارای قابلیت کشیدن سیفون به صورت اتوماتیک هستند. لذا دیگر نیاز نیست تا افراد به صورت جداگانه آب مخزن را خالی کنند. البته فلاش والو ها نیز بر اساس نیاز کاربر دارای انواع متفاوتی هستند.

در هنگام خرید فلاش تانک چه مواردی را بایستی در نظر گرفت؟

برای اینکه شما بتوانید یک فلاشتانک خوب تهیه نمایید، لازم است تا فاکتورهای متفاوتی را در نظر داشته باشید که برخی از مهمترین موارد در زیر لیست شده اند:

  • نوع مناسبی را انتخاب نمایید: با توجه به نوع سرویس بهداشتی و فضایی که در اختیار دارید، لازم است تا ابتدا یک نمونه مناسب را خریداری نمایید.
  • به اندازه فلاش تانک خود دقت نمایید: با توجه به اندازه کاسه توالت خود و فضای سرویس بهداشتی می توانید گزینه ای را خریداری کنید که اندازه مناسبی دارد.
  • آسان بودن استفاده: در زمان خرید دقت نمایید که استفاده از فلاشتانک شما آسان باشد تا تمام افراد بتوانند به راحتی از آن بهره ببرند.
  • به کیفیت توجه نمایید: از آنجا که این وسیله در ارتباط مستقیم با آب است لذا امکان خراب شدن آن بسیار زیاد است. از همین رو بیان می شود تا نمونه هایی را خریداری نمایید که کیفیت خوبی ارائه می دهند تا بتوانید از آنها در دراز مدت بهره ببرید.
  • رنگ: یکی از فاکتور های دیگری که در خرید فلاش تانک مهم می باشد، رنگ است. با توجه به رنگ کاشی ها و محیط داخلی توالت خود، می توانید از نمونه هایی استفاده نمایید که رنگی متناسب با فضای شما دارند.
  • حجم آب مصرفی: اگر قصد دارید تا در مصرف آب خود صرفه جویی نمایید، بهتر است تا از فلاش تانک هایی استفاده نمایید که دو زمانه بوده و دارای دو مخزن جداگانه هستند. در این صورت حجم آب مصرفی را می توان کنترل نمود. این مورد در ساختمان های اداری و تجاری بسیار کاربرد دارد.

فرق فلاش تانک و فلاش والو در چیست؟

آشنایی با انواع فلاش تانک

سخن آخر

با توجه به میزان تورم و قیمت بالای وسایل خانه، تهیه تجهیزات مورد نیاز منزل قطعا برای شما نیز حساسیت بالایی دارد. برای اینکه فلاش تانک شما بتواند طول عمر بالایی داشته باشد، توصیه می گردد تا از برندهای معتبر خرید خود را انجام دهید. نمونه های موجود در بازار دارای ویژگی های متنوعی می باشند. همین موضوع نیز موجب می شود تا قیمت آنها با یکدیگر متفاوت باشد.

به عنوان یک نکته در نظر داشته باشید که فلاش تانک  با سیفون متفاوت است. سیفون در واقع یک لوله منحنی شکل است که در بخش اول خروجی توالت قرار می گیرد اما منظور از فلاشتانک ها مخزن های آبی می باشند که وظیفه شستن و تمیز نمودن توالت را دارند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها