گفتگو با حسین توکلی، سرمربی تیم‌ملی پاراوزنه‌برداری مردان

به پاریس نزدیک‌تر می‌شویم

تیم ملی پاراوزنه‌ برداری مردان، دو قدم نزدیک‌تر به پاریس

تیم ملی پاراوزنه‌ برداری مردان که دومین عنوان قهرمانی جهان خود را با حسین توکلی قهرمان المپیک سیدنی، آذرماه ١۴٠٠ در تفلیس کسب کرد این روزها در تدارک عبور قهرمانانه از دومین درگاه پاریس است.
کد خبر: ۱۳۷۰۰۱۸

مردان ملی‌پوشان کشورمان برای شرکت در مسابقات آسیا-اقیانوسیه بامداد شنبه ایران را ترک کردند.

این رویداد اولین سری از ۴ رقابت‌ منطقه‌ای کسب سهمیه پارالمپیک است که از ٢۵ تا ٣٠ خرداد در شهر پیونگ‌تائکِ کره‌جنوبی برگزار می‌شود.

محسن بختیار در دسته ۵۹ کیلوگرم، امیر جعفری و علی سیفی ۶۵، روح‌الله رستمی ۸۰، حامد صلحی‌پور ۹۷، سامان رضی و علی‌اکبر غریب‌شاهی ۱۰۷ و احمد امین‌زاده همراه مهدی صیادی در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم در ترکیب تیم ملی پاراوزنه‌برداری مردان ایران به سرمربیگری حسین توکلی و مربیگری احمد ملاحسینی حضور دارند.

اولین رقابت برون‌مرزی زنان پاراوزنه‌ بردار ایران

فاطمه انصاری (۶٧ کیلوگرم)، سیده‌زینب یعقوبی (دسته ۷۳) و سمانه‌هدی آق‌قلعه (۸۶) برای نخستین بار در تاریخ پاراوزنه‌برداری کشورمان رسماً به نمایندگی از زنان، در پیونگ‌تائک روی تخته یک رویداد برون‌مرزی می‌روند.

پارا وزنه‌برداری زنان در ایران، از سه سال پیش با برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور فعالیت خود را آغاز کرده است. در این مدت رایزنی و تلاش‌های بسیاری برای طراحی پوشش اسلامی زنان ایرانی از سوی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، کمیته ملی پارالمپیک با نظارت وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت که در نهایت منجر به کسب تأیید اولیه از سوی کمیته وزنه‌برداری IPC شد.

ویدئو اختصاصی جام جم از آخرین تمرینات تیم ملی را مشاهده کنید.

 

تعداد بازدید : 11

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها