استاندار یزد :

اقتصاد محیط زیست؛ یکی از محورهای مورد بررسی در برنامه یزد نوین است

یزد - استاندار یزد با بیان اینکه اقتصاد محیط زیست یکی از حوزه های پاک و ثروت ساز است، گفت: متاسفانه تا کنون به این حوزه کمتر پرداخته شده، اما اکنون به عنوان یکی از محورهای مورد بررسی در برنامه یزد نوین قرار گرفته تا، چگونگی تولید ثروت از محدوده های حفاظت شده موجود در استان، مشخص و در دستورکار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۶۹۷۶۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، مهران فاطمی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد سیمای محیط زیست استان را محصول رویکردهای گذشته دانست و اظهارداشت : امروز فرهنگ و محیط زیست دو حوزه اولویت دار در نظام مسائل استان و امامین توسعه استان هستند و روح حاکم بر هر اقدام و برنامه ریزی باید مبتنی بر الزامات و پیوست های این دو حوزه باشد.

 
وی با بیان اینکه مسائل حوزه محیط زیست به عنوان یکی از مسائل جدی استان دنبال می شود، افزود: با همت و پیگیری سازمان محیط زیست و اداره کل محیط زیست استان اقدامات خوبی جهت کاهش آلایندگی هوا انجام شده که این اقدامات باید تقویت شود.
فاطمی تولید 2000 مگاوات برق خورشیدی در یزد و تکمیل زنجیره ارزش افزوده فولاد را از جمله رویکردها و سیاست های جدید استان در این راستا عنوان کرد.


فاطمی با بیان اینکه اقتصاد محیط زیست یکی از حوزه های پاک و ثروت ساز است، تصریح  کرد: متاسفانه تا کنون به این حوزه کمتر پرداخته شده، اما اکنون به عنوان یکی از محورهای مورد بررسی در برنامه یزد نوین قرار گرفته تا چگونگی تولید ثروت از محدوده های حفاظت شده موجود در استان، مشخص و در دستورکار قرار گیرد.


استاندار با بیان اینکه رویکردهای محیط زیست نباید به منزله محیط ایست تلقی شود، افزود: مرز باریکی فی ما بین این دو موضوع است و معتقدیم توسعه و محیط زیست هیچگونه تضادی با یکدیگر ندارند و هدفگذاری ها و برنامه ها باید در راستای تحقق برنامه های هر دو حوزه باشد.


فاطمی با اشاره به عزم استان جهت ریل گذاری به سمت سرعت بخشی توسعه و پیشرفت استان با کمترین آسیب به محیط زیست، تاکید کرد: سیاست های کلی محیط زیست همگام با سیاست های حوزه های موثر و متاثر، در استان پیش برده خواهد و جلسات لازم در این راستا برگزار می شود.


وی همچنین خطاب به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، بر تدوین برش استانی سیاست های کلی سازمان محیط زیست؛ جهت ابلاغ به دستگاه ها تاکید کرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم انجام اقدامات ویژه ای جهت جلوگیری از افزایش افسار گسیخته قیمت اجاره و رهن در منزل و مدیریت این بخش، اظهارداشت: یکی از راهکارهای موثر در این راستا، اخذ مالیات بر خانه های خالی است که در این راستا باید کارگروه ویژه ای جهت تکمیل بانک اطلاعاتی استان در این حوزه و آمادگی استان به منظور اجرای آیین نامه اجرایی این تکلیف قانونی تشکیل شود.


وی با بیان اینکه دستگاه های استان باید به دنبال اخذ ردیف بودجه برای پروژه های جدید برای سال 1402 باشند، اضافه کرد: در حال حاضر تمام تلاش استان بر تکمیل پروژه های نیمه تمام گذشته قرار گرفته است لذا پیگیری های لازم جهت افزایش اعتبارات پروژه ها از سهم ملی صورت بگیرد.
استاندار یزد در ادامه بر استفاده حداکثری مدیران از ظرفیت ها جهت جذب اعتبارات لازم و اجرای پروژه ها در استان تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها