یادواره شهدای ارتش به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد «شهید صیاد شیرازی»

دومین یادواره شهدای ارتش به مناسبت شهادت سپهبد «شهید صیاد شیرازی» در شهرستان کلات برگزار شد.
دومین یادواره شهدای ارتش به مناسبت شهادت سپهبد «شهید صیاد شیرازی» در شهرستان کلات برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۲۳۸۸
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد «شهید صیاد شیرازی» دومین یادواره شهدای ارتش در مسجد شهدای روستای لاین از توابع شهرستان کلات برگزار شد.
فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در  شمال شرق کشور ضمن ادای احترام به 35 شهید ارتش شهرستان کلات گفت: رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدا و آرمان‌های شهدا را نباید از یاد و خاطره برد وصیت نامه‌ی شهدای شاخص مثل «شهید صیاد شیرازی» را باید نسل به نسل به گوش جوانان کشور و جهان اسلام رساند تا در راه زنده نگهداشتن دین مبین اسلام سهیم باشیم.
امیر آذریان در این مراسم افزود: سپهبد «شهید علی صیاد شیرازی» انقلابی قبل از انقلاب بود و ارتباط خوبی با مراجع بزرگ و حوزه علمیه قم داشت و چند روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دستگیر شد.
صدیقه صیاد شیرازی در تکمیل سخنان امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده عالی ارتش شمال شرق کشور گفت: تواضع و خشوع صفت بارز «شهید صیاد شیرازی» بود.
خواهر شهید صیاد شیرازی ادامه داد: سپهبد «شهید علی صیاد شیرازی» قبل از انقلاب در اصفهان با عنوان یک افسر مذهبی زیر نظر رژیم بوده که در نوع خود عضو خطرناکی برای رژیم محسوب می شد و با وجودی که یک فرد نظامی بود با لباس مبدل در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت می کرد.
وی افزود: «شهید صیاد شیرازی» به دنبال حفظ پادگان اصفهان بود که قبل از انقلاب از قشرهای مختلف نظیر مجاهدین خلق در آن حضور داشتند اما بنی صدر متاسفانه همکاری نمی‌کرد و از همین حیث برادر شهیدم علی آقا در ابتدای جنگ مقابل بنی صدر ایستاد که اینجا به جسارت و شجاعت وی پی می بریم.
در ادامه علی صلاحی فرماندار و حجت الاسلام تسلیخ به دیگر خصوصیات بارز سپهبد شهید علی صیاد شیرازی اشاره کردند.
از دیگر برنامه‌های اجرایی در این مراسم نوحه خوانی، سینه زنی، تجلیل از خانواده‌های شهدای ارتش و صرف افطاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌توان نام برد.
همچنین بعد از پایان یادواره، مجتمع ورزشی سپهبد«شهید علی صیاد شیرازی»  در روستای احمد آباد با حضور مسئولان افتتاح شد.
در این مراسم محمد عطائیان نماینده ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار مجید حسن زاده جانشین قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران، علی صلاحی فرماندار، حجت السلام تسلیخ امام جمعه، علی قلمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کلات، قاسمعلی بهبودی رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان درگز، سرهنگ حیدر بیگی فرمانده نیرو انتظامی، سرهنگ زیدانلو فرمانده مقاومت سپاه پاسداران، احمد دولتخواه بخشدار لاین، شورا و دهیاری روستا و خانواده‌های شاهد و ایثارگر با عطرافشانی گلزار شهدای مسجد لاین آغاز شد.
گفتنی است؛ شهرستان کلات از توابع استان خراسان رضوی است که در 150 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است و پرونده 73شهید، 208 پرونده جانباز و 10 پرونده آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند غیور مردانی است که برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها