مدیرکل کتابخانه های استان ایلام خبر داد:

برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی

طرح کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد

همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با حضور ناصر نجفی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام، طرح کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی ایلام با استقبال مسوولان استانی، اصحاب رسانه، اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز، نویسندگان و فعالان فرهنگی و جمعی از علاقمندان کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۵۸۱۶۹
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛  مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام در این آیین ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: به مناسبت هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه ها، برنامه کتابخانه گردی   به مدت سه روز در سطح کتابخانه های استان برگزار  شد.

سمیه حیدری افزود: همچنین در این مدت طرح سراسری عضویت رایگان انجام شده و جرائم دیرکرد امانت کتاب ها نیز بخشوده شد

وی ادامه داد: تلاش می شود کتابخانه ها به یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی تبدیل و در این راستا برای اشنایی جوانان و نوجوانان با قرهنگ ایرانی اسلامی برنامه های مهمی اجرا شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام اضافه کرد:  مردم و مسولان در این سه روز به کتابخانه های استان مراجعه و با فضا و خدماتی که کتابداران توانمند در این ایام و طول سال ارائه می کنند، آشنا شدند

وی عنوان کرد: تا قبل از شیوع کرونا ۲۴ هزار نفر عضوهای کتایخانه های استان ایلام بود که با شیوع ویروس، این تعداد کاهش یافت که امیدواریم در این مدت اعضا افزایش یابد.

حیدری گفت: در حال حاضر۶٠٠ هزار کتاب در سطح ۵۳ باب کتابخانه وجود دارد و مردم می توانند با پیوستن به پویش با “اهدای کتاب، میراث ماندگار” کتاب های مازاد را برای تقویت منابع کتابخانه های استان اهدا کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام خاطرنشان کرد: با اهدای کتاب، منابع کتابخانه های استان به لحاظ کیفی و کمی ارتقا پیدا می کند و از طرفی اگر این پویش در سطح جامعه رونق پیدا کند به طور قطع شاهد افزایش سطح ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان خواهیم بود.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها