حوادث مرتبط با ترقه، یک هفته مانده به چهارشنبه آخر سال ۱۵۱ مصدوم و ۴ کشته برجای گذاشت

پیشواز مرگبار چهارشنبه آخر سال

سوختگی شدید سه کودک در خفر

سه کودک خفری، بر اثر سوختگی شدید به شیراز منتقل شدند.
کد خبر: ۱۳۵۸۰۸۴
به گزارش جام جم آنلاین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سه پسربچه ۴، ۵ و ۷ ساله در شهرستان خفر، به دلیل آتش سوزی مجروح شدند.

مهرداد شریفی با بیان این که کودکان آسیب دیده به دلیل وخامت حالشان به بیمارستان امیرالمومنین شیراز منتقل شدند افزود: درصد سوختگی کودک ۴ و کودک ۵ ساله ۹۰ درصد و کودک ۷ ساله ۶۰ درصد است که در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده اند.

وی علت حادثه را، ریختن نفت بر روی لاستیک برای بازی بیان کرد و افزود: هنگام حادثه، والدین در خانه نبودند که سبب افزایش آسیب شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که یک تیم فوق تخصصی شامل پزشکان اطفال، سوختگی و جراحی پلاستیک برای درمان این کودکان تشکیل شده است ادامه داد: پزشکان اقدامات درمانی را برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر و بازگشت سلامت به کودکان آسیب دیده به کار می‌گیرند.

شریفی با اشاره به مراسم روز چهارشنبه آخرسال در هفته آینده گفت: کودکان علاقه بسیاری برای برپایی این مراسم دارند و متاسفانه بازی با ترقه‌ها سبب آسیب زیادی به کودکان می‌شود به گونه‌ای که انفجار ترقه ها، پارسال سبب کم بینایی و نابینایی کودکان زیادی شد که متاسفانه راه درمانی برای آن‌ها وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از والدین خواست مراقب کودکان باشند تا حوادث بیشتری رخ ندهد.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها