مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام عنوان کرد:

تولید سالانه حدود ۵ میلیون اصله نهال در نهالستان مادر تخصصی ایوان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام عنوان کرد:

ایلام در تولید نهال رتبه اول کشوری را دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ایلام با فاصله معناداری از دیگر استان های کشور در تولید نهال و همچنین کاداستر و رفع تداخل اراضی ملی با شخصی استان رتبه اول کشور است.
کد خبر: ۱۳۵۷۴۹۳
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ رضا احمدی در آیین کاشت نهال افزود: شیوه کاشت نهال در استان ایلام که با روش های علمی و نوین صورت می گیرد به ۱۳۳ کشور دنیا صادر شده و این کشورها از شیوه های کاشت نهال در استان ایلام الگوبرداری کرده اند.
 
وی ادامه داد:  در این شیوه که طی سال های اخیر در استان ایلام انجام می گیرد، نیاز آبی نهال کاهش و درخت آب مورد نیاز خود را از نزولات جوی دریافت می کند و می توان حتی در تابستان نیز امکان کاشت نهال وجود دارد.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام در مورد کاداستر افزود: تاکنون یک میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار از استان ایلام سنددار شده و همچنین ۴۰ هزار هکتار از اراضی مورد تعارض و تداخل در چارچوب قانون و بر اساس مستندات و مدارک به مردم بازگردانده شده است.

احمدی اضافه کرد: استان ایلام ظرفیت تولید سالانه ۶ تا ۱۲ میلیون نهال را دارد و سال جاری نیز بیش از ۶ میلیون نهال تولید و به تدریج در عرصه های طبیعی استان کاشته شده یا در حال کاشت است.

وی اظهار داشت : ۲ هزار و ۶۰ هکتار از اراضی کل کشور نهال کاری شده است و   یک هزار و ۳۰۰ هکتار  از مجموع این اراضی در استان ایلام انجام گرفته و ۶۳ درصد از کل نهال کاری کشور در استان ایلام وجود دارد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها