دبیر کمیته پیگیری مطالبات دادستانی کشور مطرح کرد

افزایش پرونده‌های مرتبط با جرائم فضای مجازی

دبیر کمیته پیگیری مطالبات دادستانی کشور گفت: به علت عدم مدیریت صحیح فضای مجازی، شاهد کلاهبرداری گسترده و فریب مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در قمارخانه‌ های آنلاین هستیم.
کد خبر: ۱۳۵۴۸۶۰

به گزارش جام جم آنلاین، دبیر کمیته پیگیری مطالبات حوزه فرهنگ و رسانه دادستانی کل کشور گفت: به علت اینکه عموم جامعه آموزش‌های لازم را در جهت فعالیت در فضای مجازی و پیچیدگی‌های آن ندیده اند اکنون می‌بینیم که سرمایه‌های عده‌ای در قالب سایت‌ های شرط بندی و قمار‌های آنلاین و کلاهبرداری‌ های اینترنتی از دست رفته و مشکلات زیادی را برای برخی هموطنان به وجود آورده است که باعث افزایش پرونده‌های مرتبط با جرائم فضای مجازی شده است.

به گفته هاشمی، ساماندهی فضای مجازی به حکم عقل و شرع یک ضرورت و نیاز است، که همه باید به دنبال عملی نمودن این مهم باشیم، کما اینکه می‌بینیم اگر این فضا دارای چارچوب و انسجام اصولی بود شاهد برخی جنایت‌های دلخراش و انعکاس گسترده آن که باعث جریحه دار شدن قلوب مردم شد نبودیم، بسیاری از کشور‌های دنیا برای نظارت و حضور در این فضا قوانین و مقررات سختگیرانه‌ای دارند و شرکت‌های بزرگ این حوزه هم تابع این قوانین و مقررات هستند و این مسئله عجیب و جدیدی نیست.

پیشتر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در کشور آمریکا بیش از ۲۷۰ قانون برای مدیریت فضای مجازی دارند و در چین و ترکیه نیز قوانین زیادی در این حوزه است، ولی در کشور ما متاسفانه یک قانون هم در این حوزه نداریم.

امروز هم رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران از شناسایی و بازداشت اعضای یک باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان در فضای مجازی خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها