کارآزمایی بالینی واکسن آلزایمر با تزریق به اولین فرد آغاز شد

شرکت تولیدکننده واکسن Alzinova AB، اعلام کرده است که کارآزمایی بالینی اولیه فاز ۱ ب برای واکسن بیماری آلزایمر، با تزریق واکسن به اولین بیمار آغاز شده است.
شرکت تولیدکننده واکسن Alzinova AB، اعلام کرده است که کارآزمایی بالینی اولیه فاز ۱ ب برای واکسن بیماری آلزایمر، با تزریق واکسن به اولین بیمار آغاز شده است.
کد خبر: ۱۳۴۷۳۹۱
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی‌اف‌ال ساینس، شرکت تولیدکننده واکسن Alzinova AB، اعلام کرده است که کارآزمایی بالینی اولیه فاز ۱ ب برای واکسن بیماری آلزایمر، با تزریق واکسن به اولین بیمار آغاز شده است. این واکسن که ALZ-۱۰۱ نام دارد، حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که مستقیماً تجمعات نوروتوکسیک پروتئینی به نام الیگومر‌های آمیلوئید بتا را هدف قرار می‌دهد که در بیماران آلزایمر ایجاد می‌شود و تصور می‌شود سیگنال‌های مهم مغز را مسدود می‌کند.

این تجمعات از ۲۰ سال قبل به عنوان عامل ابتلا به این بیماری شناخته شده‌اند و محققان امیدوارند با این واکسن که از تشکیل آن‌ها در مغز جلوگیری می‌کند، بتوان از نقص شناختی و از دست دادن حافظه ناشی از آلزایمر جلوگیری کرد.

کریستینا تورفگارد، مدیر عامل Alzinova AB، در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «وارد شدن واکسن ALZ-۱۰۱ به مرحله کارآزمایی بالینی در شرایطی که به شدت به پیشگیری و درمانی برای این بیماری احساس نیاز وجود دارد، بسیار امیدبخش است. ما مشتاقانه منتظر ادامه توسعه این درمان بالقوه اصلاح‌کننده بیماری با هدف بلندمدت درمان و پیشگیری از شروع و پیشرفت این بیماری ویرانگر هستیم.»

این کارآزمایی به صورت دو سو کور (double-blind)، کنترل‌شده با دارونما و تصادفی انجام خواهد شد، که استاندارد طلایی برای یک کارآزمایی اولیه فاز یک مانند این است. کارآزمایی‌های فاز یک معمولا برای ارزیابی ایمنی و دوز دارو یا واکسن مورد آزمایش انجام می‌شود، اما این کارآزمایی به ارزیابی پاسخ ایمنی ناشی از واکسن نیز می‌پردازد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها