مدیرکل تعزیرات گیلان عنوان کرد:

رسیدگی به ۱۳ هزار پرونده تخلفات اقتصادی

مدیرکل تعزیرات گیلان، با اشاره به شاخص ۹۸ درصدی عملکرد مثبت این اداره کل در رسیدگی به پرونده های وارده، گفت: در هفت ماهه سال جاری تعداد ۱۳ هزار و ۳۵ فقره پرونده در مجموعه شعب ویژه تعزیرات حکومتی استان گیلان رسیدگی شده است.
کد خبر: ۱۳۴۶۴۴۹

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،مرتضی امینی با اشاره به حوزه های فعالیت سازمات تعزیرات حکومتی، اظهار کرد: قانونگذار صلاحیت رسیدگی به پرونده ها در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، بهداشت و درمان و کالا و خدمات را بر عهده سازمان تعزیرات گذاشته است.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه سال جاری تعداد ۱۳ هزار و ۳۵ فقره پرونده در مجموعه شعب ویژه تعزیرات حکومتی استان گیلان رسیدگی شده است، افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۴ فقره پرونده را مختومه کردیم.

مدیرکل تعزیرات گیلان، با اشاره به شاخص ۹۸ درصدی عملکرد مثبت این اداره کل در رسیدگی به پرونده های وارده، تصریح کرد: تعزیرات حکومتی در برخورد با تخلفات اقتصادی عزم جدی دارد.

امینی، عمده تخلفات در حوزه کالا و خدمات را در سه بخش عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی و کم فروشی دانست و عنوان کرد: پرونده تخلفات اقتصادی توسط دستگاه های کاشف، ضابط و ناظر تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام به ارسال سیستمی گزارشات در حوزه تخلفات اقتصادی می کند، گفت: سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی به صورت برخط آماده دریافت شکایات مردمی است و این شکایات توسط دستگاه های کاشف رسیدگی می شود و در صورت احراز تخلف اقدام به تشکیل پرونده و ارسال به شعب ویژه جهت رسیدگی می کنیم.

مدیرکل تعزیرات گیلان، با اشاره به عوامل متعدد دخیل در گرانی کالاها، بیان کرد: سازمان تعزیرات مسئول برخورد با گرانفروشی به عنوان یکی از تخلفات اقتصادی است لذا طی سه ماه گذشته نظارت بر واحدهای عمده تولیدی و توزیعی را در دستور کار قرار دادیم؛ قطعا نظارت بر واحدهای عمده تولیدی و توزیعی تاثیر مثبتی در بازار دارد.

وی با اشاره به آسیب های حوزه کالاهای اساسی به ویژه مرغ در گیلان، اضافه کرد: کنترل و نظارت بر کشتارگاه ها و سیستم توزیع و ضوابط قیمت گذاری با کمک سازمان صمت، دامپزشکی و پلیس امنیت اقتصادی صورت می گیرد.

امینی، برخورد با تخلفات اقتصادی را صرفا جزای نقدی ندانست و گفت: با توجه به تکرار جرم اقدام به تعطیلی محل کسب، لغو پروانه کسب و نصب پلاکارد در سردرب واحدهای صنفی متخلف می کنیم.

مدیرکل تعزیرات گیلان، حمایت از تولید داخل را محور اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و یادآور شد: ضبط کالا، انحلال شرکت قاچاق کننده، ضبط خودروی حامل قاچاق و مجازات های تکمیلی را جهت مبارزه با قاچاق و حمایت از کالای اصیل و با کیفیت ایرانی پیش بینی کردیم.

وی از تشکیل ۶۰۰ فقره پرونده در حوزه بهداشت طی هفت ماهه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه تخلفات درمانی نیز نیازمند نظارت بیشتر دستگاه های ناظر هستیم.

امینی، اولویت مبارزه با قاچاق کالا در استان گیلان را حمایت از کالاهای استراتژیک همچون برنج و چای دانست و اضافه کرد: طی مدت مذکور ۳۱۲ فقره شکایت مردمی توسط سامانه ۱۳۵ به ثبت رسیده که ۲۵۰ فقره منجر به تشکیل پرونده شده است.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها