تولید۲۲۰ هزار تن خرما در هرمزگان

سالیانه ۲۲۰ هزار تن خرما در استان بدست می آید.
سالیانه ۲۲۰ هزار تن خرما در استان بدست می آید.
کد خبر: ۱۳۴۴۹۸۲

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،سالیانه ۲۲۰ هزار تن خرما در استان بدست می آید.


به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی هرمزگان؛ حسن قناعتیان نائب رئیس انجمن خرمای استان هرمزگان در نشست فعالین اقتصادی استان هرمزگان با سفیر هند با بیان اینکه سالیانه ۲۲۰ هزار تن خرما با بیشترین تنوع در کشور ایران در استان هرمزگان  تولید می شود، اظهار کرد: بهترین نوع خرما در استان هرمزگان وجود دارد که در این رابطه بهترین واحدهای فرآوری نیز محصولات متفاوتی از خرما را تولید می کنند.


وی افزود: بسیار تمایل داریم روابط تجاری با کشور هندوستان را قوی تر کنیم و محصولات ما که از کشور امارات به هند می رسد،  به صورت مستقیم ارسال شود و در برآوردهای هزینه ای نیز می تواند برای هر دو کشور به صرفه باشد.


نائب رئیس انجمن خرمای استان هرمزگان با بیان اینکه ضمن دعوت از بازرگانان هندی می توانیم از موقعیت های موجود در این استان بیشتر آشنا شویم، تصریح کرد: محصولات فرآوری شده هرمزگان به اکثر کشورهای اروپایی و شمال اروپا ارسال می شود که در کشور هند به دلیل ناآشنا بودن تا کنون بازاری نداشته است.


قناعتیان ادامه داد: با توجه به تشکیل دولت جدید، بر لزوم استفاده از تکنولوژی تاکید وجود دارد و امیدواریم بتوانیم از تکنولوژی های موجود در کشور هند در ایران استفاده نماییم.


وی ابراز داشت: کشور هندوستان یک کشور زراعی است و ما می توانیم در زمینه های مختلف همچون نخل داری از اطلاعات آنها بهره مند شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها