ضرورت پدافند غیر عامل برای ممانعت از آسیب پذیری

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که در زمان صلح یک کشور برای حفظ تجهیزات و تاسیسات خود فراهم می کند.
کد خبر: ۱۳۴۴۶۷۱
ضرورت پدافند غیر عامل برای ممانعت از آسیب پذیری
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: حجت الاسلام سید "احمد رضا شاهرخی"  افزود: پدافند غیرعامل برای هر کشوری واجب و ضروری جهت ممانعت از آسیب پذیری است.

وی ادامه داد: تحول همراه جهش با کارهای قانونی و براساس ضابطه تحقق می‌یابد و کسانی باید مسوولیت بگیرند که مستحکم در برپایی عدالت بایستند.
 
حجت الاسلام شاهرخی اظهار کرد: بررسی و مطالعه تاریخ انبیا ما را به ایمان به خدا و تقابل و مقابله با طاغوتیان و مستکبران صراط مستقیمی است که ما هر روز در نماز از خداوند می خواهیم و راه سربلندی و سرافرازی در ایمان به خدا و مبارزه با استکبار است.
 
وی با بیان اینکه امروز نماد استکبار دولت جنایتکار آمریکا است، اظهار داشت: امام راحل با نگاه قرآنی و درسی که از تاریخ انبیا فرا گرفتند در مقابل زورگویان ایستاد و منجر به تبعید ایشان شد و در مسیر مبارزه با استکبار دانش آموزان  و دانشجویان به عنوان ثروت مادی و معنوی در این راه نقش آفرینی کردند.
 
وی افزود: در لرستان دانش آموزان بسیاری در ماه های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راه دفاع از میهن اسلامی به شهادت رسیدند.
 
وی با تاکید بر اینکه حیله های استکبار جهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دارد، عنوان کرد: ما باید روز ملی مبارزه استکبار را زنده نگه داریم ودر برنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همگان مشارکت کنیم و روزی ملی مبارزه با استکبار ملت ایران در مقابل تلاش های دشمنان و آمریکا محکم ایستاده است و اجازه تسلط بر سرنوشت کشور را نمی دهیم.
 
امام جمعه خرم آباد گفت: روز ملی مبارزه با استکبار پرچم برافراشته ای است که سبب می شود ملت و جوانان ما روش های گوناگون مبارزه با استکبار را بشناسند و بدانند که اگر روزی این روش های دشمنی استکبار را نشناسد منتهی به نابودی و آسیب به ملت می شود و مبارزه با استکبار شعار همیشگی ملت ایران است.
 
وی افزود: در روزهای گذشته شاهد ۲ اتفاق در کشور بودیم که گفتگوهای زیادی در نشریات و رسانه ها و فضای مجازی در پی داشت که یک مورد به کارگیری بدون ضابطه در یکی از وزارت خانه ها و انتصاب فامیلی از سوی فردی بود که واکنش های زیادی در پی داشت.
 
وی اظهار داشت: این واکنش ها حکایت از نارضایتی و تنفر ملت ایران از چنین کارهایی است و این بیانگر آن است هنوز در بدنه حاکمیت افرادی ترجیح روابط و بر ضوابط در اذهان و رفتارشان وجود دارد و از عمق حساسیت ورنج مردم ما کم اطلاع هستند و یا اینکه درک کاملی ندارند.
 
امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: ملت ما از اینگونه اقدامات و روابط ها متنفر هستند و این تنفر به هر اندازه در کشور  باشد در لرستان چندین برابر است و از فرهیختگان و دانشگاهیان و رسانه ها درخواست شد که بگویند که مردم ما از این قبیل رفتارها متنفرند و کسانی که نمی توانند در مقابل درخواست های فراقانونی بایستند مسوولیت نپذیرند.
 
وی افزود: در انتصابات معیارهای زیادی لازم است و کسانی باید مسوولیت بگیرند که مستحکم در برپایی عدالت بایستند و تحول همراه با جهش با کارهای فراقانونی و بدون ضابطه حاصل نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: اینگونه افراد به مقامات قضایی و اجرایی معرفی می شوند و سازمان بازرسی در این رابطه فعال است و همه دستگاه ها و سازمان های مرتبط باید در قابل افراد قانون شکن با قاطعیت رفتار کنند.
 
 
امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: ایران اسلامی با موقعیت خاصی که در جهان دارد با وجود سرمایه های مادی و معنوی و نظام ضد استکباری مورد تهدید مستکبران جهان است و باید از این میزان به پدافند غیرعامل توجه بیشتری شود و در حمله به شبکه توزیع سوخت کشور ما نشانگر توجه بیشتر به پدافند غیرعامل است.
 
حجت الاسلام  شاهرخی به شهادت بسیجی ۱۳ ساله در دفاع مقدس و روز دانش آموز و نوجوان اشاره کرد و گفت: تبعید بنیانگذار انقلاب اسلامی در روز ۱۳ آبان به ترکیه و تسخیر لانه جاسوسی که روز ملی مبارزه با استکبارجهانی نامیده شده است و دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را به تسخیر خود درآوردند.
 
وی به برگزاری اجلاسیه شبکه تربیتی بسیج صالحین در مشهد اشاره کرد و گفت: هدف این اجلاسیه تربیت هشت تا ۱۰ میلیون جوان مومن انقلابی عدالت خواه است و لرستان یکی از سه استان تقدیر شده در این راستا بود و تلاش مسوولان و شبکه تربیتی بسیج صالحین استان قابل تقدیر است.
 
وی با اشاره به اینکه در ۲۳ ربیع الاول سال ۲۰۱ قمری مصادف با هشتم آبان ماه امسال سالروز ورود حضرت معصومه به شهر قم است حدود بیش از ۱۲ قرن از ورود حضرت معصومه به قم می گذرد و این بانوی مکرمه بر تاریخ کشور ما و جهان بشریت جهان بشریت تاثیر شگفت و ارزشمندی گذاشت بر گرد ایشان حوزه علمیه ای شکل گرفت که مرکز فقاهت و نشر احکام اسلامی در سراسر جهان شد.
 
وی اظهار داشت: امروز در کنار بارگاه شریف ایشان طلاب و جویندگان دانش در داخل و خارج از کشور حضور دارند که معارف اسلامی را اقصی نقاط جهان منتشر می کنند و مجاهدانی در کنار ایشان پرورش یافتند که امروز در وقابل ظالمان و زورگویان می ایستندو این گوشه ای از فضایل و کرامات ایشان است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها