فناوری‌های نوین راهکارهای جالب توجهی برای پیشگیری از خودکشی در اختیارمان گذاشته‌اند

فناوری‌های عبور از خودکشی

آپدیت «پیس میکر»؛ فصل حیاتی نجات بیماران قلبی

آیا می دانید «پیس میکر» چیست؟ پیس میکرها یا ضربان ساز قلب دستگاه هایی هستند که در واقع يك وسيله الكترونيكي به شمار می روند و  تحريكات الكتريكي را براي عضله قلب فراهم مي كنند.
کد خبر: ۱۳۴۲۷۴۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، حالا پیشرفت دنیای علم و پزشکی یک قدم دیگر به سمت بهبودحال بیماران قلبی برداشته است چرا که این ضربان سازها ارتقا یافته اند.

ضربان سازها را می توان ارتقا داد تا به طور خودکار به پزشکان در صورت مشاهده علائم وخامت سلامت قلب  هشدار دهند. این اتفاق می تواند سالانه هزاران نفر را از درمان های اورژانسی در بیمارستان نجات دهد.

ایمپلنت های رایج، فعالیت قلب و گردش خون بیمار را ثبت می کنند و در صورت لزوم برای اصلاح ریتم های نامنظم ، پالس های الکتریکی را فعال می کند.

اما اکنون دانشمندان دانشگاه منچستر برنامه ای را ایجاد کرده اند که می تواند اطلاعات حیاتی جمع آوری شده از طریق سنسورهای متصل به دستگاه ضربان ساز را تحت نظر داشته باشد و هنگامی که وضعیت بیمار بدتر می شود به پزشکان هشدار دهد.

این وضعیت از طریق یک برنامه به متخصصان اطلاع داده می شود و سپس می توانند به سرعت دارو تجویز کنند و از بروز مشکلات در مرحله بحرانی جلوگیری کنند.

نتایج یک مطالعه دو ساله بر روی 400 بیمار که هفته گذشته منتشر شد نشان می دهد که این فناوری می تواند میزان بستری شدن را کاهش دهد.

یکی از رایج ترین محرک های خطرناک، حمله قلبی است که به عضله قلب آسیب می رساند. این مشکل می تواند ناشی از مشکلات دریچه های قلب ، عفونت های ویروسی و ژنتیک باشد.

این عارضه منجر به طیف وسیعی از مشکلات می شود از جمله تجمع مایع در ریه ها  که باعث تنگی نفس و خستگی می شود.

یک چهارم بیماران نارسایی قلبی بیش از یک سال زنده نمی مانند و در نتیجه نارسایی کلیه ، عفونت ها و در نهایت ایست قلبی کشنده جان خود را از دست می دهند.

ارتقای این پیس میکرها از آنجایی مهم است که بسیاری از بیماران قلبی به طور منظم آخرین وضعیت قلب خود را چک نمی کنند. اما این پیس میکرها به سرعت هرگونه اختلالی را به پزشکان گزارش می دهند.

همچنین مطالعه بنیاد NHS Foundation از دانشگاه منچستر نشان داد که ضربان سازها با فناوری جدید نصب شده به کاهش 30 درصدی بستری شدن در بیمارستان کمک کردند.

احتمال این وجود دارد که از این فناوری بسیار حساس در آینده ای نزدیک بسیار بسیار بیشتر استفاده شود چرا که بیماری های قلبی یکی ازعوامل مهم مرگ و میر در طول سال برای بسیاری از افراد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها