روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی دشتستان؛

نشست بررسی مسائل و مشکلات طرح آبیاری نخیلات ۱۷۰ هکتاری آبپخش

 مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور اعلام‌کرد:

تامین ۴۵۰ هزار تن کود یارانه‌ای برای کشت پاییزه

 مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور اعلام‌کرد: این شرکت با ذخیره مناسب و کافی مقدار ۴۵۰ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در مناطق مختلف کشور به استقبال کشت پاییزه می‌رود.
کد خبر: ۱۳۳۵۰۶۲

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر،مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور اعلام‌کرد: این شرکت با ذخیره مناسب و کافی مقدار ۴۵۰ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در مناطق مختلف کشور به استقبال کشت پاییزه می‌رود.

مهندس حمید رسولی افزود: با وجود همه محدودیت‌های مالی، ارزی و اجرایی به‌ویژه درگیری کشور با بیماری منحوس کرونا، طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، از ابتدای سال‌جاری نسبت به برگزاری مناقصه‌ها و انعقاد قراردادهای تامین و تدارک انواع نهاده‌های کشاورزی ابلاغی توسط وزارت جهاد کشاورزی اقدام گردید و مطابق برنامه زمان‌بندی برای آغاز کشت پاییزه میزان ۴۵۰ هزار تن ذخیره انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه هدف‌گذاری شد.

 

وی یادآورد شد: برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در سال‌جاری به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مشتمل بر ۲.۵ میلیون تن انواع کودهای یارانه‌ای است که ۱۰۰ درصد برنامه ابلاغی مذکور در ماه‌های اخیر تدارک شده و قراردادهای آن با تولیدکنندگان داخلی و خارجی منعقد شده است.

رسولی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد از برنامه ابلاغی معادل بیش از ۱.۵ میلیون تن تحویل این شرکت شده است که با توجه به در پیش بودن فصل کشت پاییزه و تقاضای فزاینده برای مصرف انواع کودهای یارانه‌ای، نسبت به ذخیره‌سازی مناسب و کافی کود مورد نیاز اقدام شد.

وی گفت: این میزان ذخیره در مناطق مختلف کشور و در همه استان‌ها در انبارهای سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی موجود بوده و انتقال آن به شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آغاز شده است و جای هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته وی، با توجه به شرایط خاص و حساس کشور در تامین نهاده‌ها و آغاز به کار دولت جدید در آستانه کشت پاییزه، شرکت خدمات حمایتی از پایان سال قبل برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای تامین و تدارک مناسب کودهای یارانه‌ای را برای این مقطع به عمل آورد تا کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی بدون هیچ‌گونه نگرانی درباره تامین کودهای یارانه‌ای فصل کشت پاییزه را به خوبی و با اطمینان لازم آغاز کنند.

درادامه شاپوررضائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه کود شیمیایی یک نهاده بسیار مهم و استراتژیک جهت تولید محصولات کشاورزی محسوب می شود. این شرکت در۵ ماهه سال ۱۴۰۰ و بر اساس برنامه ابلاغی سالیانه مقدار7500 تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار شامل: ازته، فسفاته وپتاسه راتامین که مقدار4600 تن آن به کارگزاران طرف قرارداد تحویل ومابقی درانبارهای سازمانی ذخیره گردیده است که بر اساس تقسیم بندی سازمان جهاد کشاورزی استان بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها