لزوم بستر سازی لازم برای سرمایه گذاری در استان

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: لازم است تا برای سرمایه گذاری در استان، مسئولان بسترسازی های لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۱۳۳۳۸۹۹
لزوم بستر سازی لازم در استان توسط مسئولانبه گزارش جام جم آنلاین لرستان: حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی افزود: جهت فعالیت‌های اشتغالزا دانش بنیان و جوانان مبتکر و پر تلاش که به دنبال فعالیت‌های اقتصادی سالم هستند و همچنین سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری سالم هستند باید بسترسازی لازم توسط مسئولان در نظر گرفته شود و موانعی همچون بروکراسی‌های اداری خسته کننده از سر راهشان برداشته شود.
 
وی ادامه داد: روش‌های جدید نظارتی جهت راستی آزمایی تسهیلات اشتغالزایی که پرداخته می‌شود باید به کار گرفته شود.
 
 نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: حل مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و کشور در اولویت قرار دارد. و جهت حل مسئله اقتصاد کشور باید کار علمی، کارشناسی و تلاش همه کارگزاران انجام شود و باید به صورت شبانه روزی با محور اقتصاد مقاومتی و تکیه برتولید داخل باشد.
 
حجت الاسلام شاهرخی افزود: توانمندسازی اقتصاد با رونق تولید داخلی، ایجاد اشتغال، حمایت‌ها و رفع موانع حاصل می‌شود و مشکلات بر سر راه کارخانه‌ها و ظرفیت‌های استان را در کلیه زمینه‌های دامداری، صنعت، کشاورزی و غیره برطرف شوند.
 
امام جمعه خرم آباد ادامه داد: تلاش جهت مانع شدن از تعطیلی کارخانه‌های فعال و همچنین زمانبندی راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های مهم استان که هم اکنون غیر فعال هستند جز مطالبات مردم است.
 
وی اضافه کرد: برخی کارخانه‌های تعطیل شده استان چندین هکتار از زمین‌های استان را در برگرفته‌اند و چهره  اقتصادی استان را مخدوش کرده‌اند و متاسفانه مالکان حقیقی و یا حقوقی این کارخانه‌ها تحرک لازم جهت شروع به کار را ندارند در حالی که می‌دانیم تسهیلات ارزی  فراوانی دریافت کرده‌اند در همین راستا دستگاه‌های اجرایی و  قضایی استان برای رفع مشکل این کارخانه‌ها از طرف مالکان برنامه زمانبندی تعیین کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: متاسفانه فقدان صنایع تبدیلی کشاورزی در استان لرستان، غفلت و بی تفاوتی در این زمینه سبب شده علی‌رغم داشتن  ظرفیت‌های بسیار خوبی همچون تولید انار، انجیر، سیب و غیره  در طول سالیان متمادی بنیه اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها و کشاورزان استان را تضعیف کرده و با گذشت بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی شاهد نارضایتی مردم هستیم.

وی بیان کرد: لرستان نیازمند تحول همراه با جهش و همچنین اتحاد در همه سطوح جامعه و در میان دستگاه‌های اجرایی استان است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها