با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور صورت گرفت:

بهره‌برداری از ۱۰ پروژه مسکونی در شهر گلبهار

مرکز پردازش هوشمند پستی خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

مرکز مبادله و پردازش مکانیزه و هوشمند مبادلات پستی استان خراسان رضوی روز سه‌شنبه طی مراسمی در مشهد به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۳۱۲۸۶

مدیرکل شرکت پست خراسان رضوی در آیین آغاز به کار این مرکز گفت: به طور معمول هر نفر می‌تواند ۶۰۰ مرسوله را وارد و تجزیه کند اما این مرکز قادر است با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های ویژه در هر ساعت سه هزار مرسوله را وارد و تجزیه کند.

 سید احمد موسوی افزود: عملیات تجزیه این مرسوله ها با کمترین صدمه و بالاترین سرعت انجام می‌شود که با توجه به ورود روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار بسته پستی، سرعت کار بیشتر و صدمه به مرسولات کاهش پیدا می‌کند.

 وی اظهار داشت: این دستگاه با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال با پیگیری و همراهی هیات مدیره پست و کمک بخش خصوصی تهیه شده است.

مدیرکل شرکت پست خراسان رضوی گفت: این دستگاه دارای انواع سامانه‌های قرائت بارکد و دوربین‌های مخصوص بارکدخوان است و می‌تواند بسته‌ها را بر اساس مقصد، وزن و حجم آنها جداسازی کند.

موسوی افزود: در این سامانه ابتدا مرسولات را به شکل منظم و با فواصل از پیش تعیین شده به صف قرار می‌دهند و سپس به سمت دستگاه پروفایلر که وظیفه خواندن بارکد و تشخیص مقصد ارسالی را دارد، هدایت می‌کنند.

معاون فنی و بازرگانی شرکت پست ایران هم از طریق ارتباط زنده ویدئوکنفرانسی با این مراسم گفت: هوشمندسازی شبکه پستی از اسفند پارسال آغاز شد که از آن زمان تاکنون تهران، اصفهان و شیراز هوشمندسازی شده اند و امروز نیز مشهد و تبریز به این سامانه پیوستند.

حسین غضنفری ادامه داد: استفاده از سورتینگ یک اقدام راهبردی و نقطه اتصال سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که نقش مهمی در کاهش خطای تجزیه و کاهش نیاز به نیروی انسانی و توان مدیریت کردن ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست هم از طریق ارتباط زنده تصویری گفت: نگاه و تغییر رویکردی که در پست ایجاد شده باید ادامه یابد. اگر این کار تاکنون انجام نمی‌شد وضعیت پست به مراتب بدتر بود.

رمضانعلی سبحانی فر ادامه داد: باید رویکرد و نگاه را در شرکت نسبت به گذشته تغییر دهیم چرا که نیازهای جامعه نسبت به گذشته فرق کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه مکانیزه پست قبل از انقلاب در دستور کار بوده است، افزود: این اتفاق تاکنون نیفتاده بود و امروز به همت مدیران مجموعه این شرکت گام به گام رو به جلو می‌رویم.

مدیرعامل شرکت ملی پست اظهار داشت: با برنامه‌های اجرا شده، خسارات بسته‌های پستی خیلی کاهش و رضایتمندی مردم افزایش داشته است. همچنین شکایات ۲۵ درصد کاهش یافته است.

سبحانی فر ادامه داد: بحث هوشمندسازی رصد کالا در دستور کار قرار گرفته است و با تغییراتی که در سامانه های نرم افزاری ما ایجاد شده، این آمادگی را داریم که این پایش را در خصوص تمام کالاها به اجرا بگذاریم و اینکه بدانیم چه کالایی از چه نقطه‌ای حرکت کرده و به چه نقطه ای می‌رود تا به درستی در جایگاه خود قرار بگیرد، از بروز احتکار، قاچاق و دلال بازی در خصوص کالاهای اساسی و ضروری جامعه پیشگیری خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها