با حضور اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از ۱۰ استان کشور؛

نخستین دوره آموزشی دادرس پیشرفته کشور در مراغه آغاز شد

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی

افزایش تعداد خانه‌های هلال، سرعت امدادرسانی در تبریز را افزایش می‌دهد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی گفت: احداث و افزایش خانه‌های هلال در محله‌های مختلف تبریز موجب افزایش سرعت امدادرسانی در هنگام وقوع حوادث و بحران‌ها در لحظه‌های طلایی زمان عملیات می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۹۰۷۲

به گزارش جام جم آنلاین اذربایجان شرقی ، حمید حسین‌پور در مراسم راه‌اندازی اولین خانه هلال شهری در محله خلیل‌آباد تبریز همزمان با دهه ولایت و امامت، افزود: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان و زلزله‌خیز بودن تبریز به لحاظ قرار گرفتن بر روی گسل، تشکیل خانه‌های هلال در محله‌های مختلف تبریز می‌تواند کمک شایانی به ارائه آموزش‌های امدادی و تشکیل تیم‌های امدادی محله‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به‌ افتتاح خانه‌های هلال در پنج نقطه شهر تبریز در روزهای آینده، اظهار داشت: در خانه‌های هلال سعی می‌شود بر اساس نیازسنجی انجام شده و خطرهای منطقه‌ای، آموزش‌های امدادی مربوطه در اولویت قرار گیرد تا در زمان وقوع حوادث، در لحظه‌های اولیه و قبل از رسیدن نیروهای امدادی، امدادگران آموزش دیده محلی وارد عملیات شوند.

به گزارش ایرنا خانه‌های هلال در راستای افزایش تاب‌آوری اجتماعی و اشاعه آموزش‌های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه‌اندازی می‌شود و می‌تواند در بخش مدیریت بحران محلی نقش مهمی ایفا کند و با رویکرد داوطلبی و به وسیله داوطلبان اداره می‌شود.

جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر خطرها برای کاهش تلفات در حوادث و بلایا، توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیران داوطلب از عمده فعالیت‌های خانه هلال است.

خانه هلال می‌تواند دارای یک تیم امدادی باتجربه برای تحت پوشش قرار دادن حوادث باشد و زمینه مشارکت فعال مردم را در خدمات امدادی و بشر دوستانه فراهم کند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها